Égalité
2015-04-21 18:38:59
Równość - jej zakres działania i realizacja:

A) Każdy obywatel jest równy wobec struktur czy urzędów Państwa i jego Konstytucji, czyli każdy obywatel ma określone prawa wynikające z Konstytucji RP bez względu na pochodzenie, majętność, kolor skóry, stan zdrowia czy zasługi itd....

Prawa obywatela są zapisane w Konstytucji i złamanie prawa obywatela wynikającego z Konstytucji powinno skutkować ściganiem z urzędu i sankcjami karnymi...
Tu ostatni przykład zamykanie prywatnych gabinetów POZ, które miały miejsce w RP to złamanie podstawowego prawa RP prawa dostępu do ochrony zdrowia - art 68 Konstytucji RP.
Ci lekarze, co uczynili to ostatnio powinni być obciążeni: karami finansowymi czyli grzywną a nawet zagrożeni więzieniem, jeśli obywatelowi stała się krzywda na zdrowiu.

B) Prawo obywatela do bezpłatnej nauki powinno być chronione bezwzględnie a nie powinno być interpretowane przez Państwo.
Należy wrócić do odpowiedzialności przez Państwo za szkoły i szeroko rozumianą Edukację od żłobka do Uniwersytetu III wieku.
Nauczycielom w RP należy przywrócić status urzędników państwowych zaś gminom zostawić wykonanie prawa dostępu do bezpłatnej edukacji a zarządzanie edukacją jedynie do poziomu gimnazjalnego.

W Niemczech za szkolnictwo średnie odpowiadają Landy.

C) Egzystencja obywatela wymaga posiadania przez niego określonych środków czy dóbr.

Czy równość ekonomiczna obywateli oznacza każdemu według potrzeb?
Według potrzeb tak, ale nie naiwnie... Bo aby być trzeba trochę mieć tzw. minimum do życia.

Obywatelowi należy się minimum, czyli: dach nad głową, ubranie zależne od warunków klimatycznych i pożywienie do syta.
Tym zaś, których nie stać z powodu choroby czy bezrobocia należy się na gniazdo czy pożywienie z tzw. opieki socjalnej ( poprzez Służby Socjalne) Państwa.


D) obywatel ma prawo do miejsc pracy, czyli prawo do pracy zależnej od wykształcenia, wiedzy, umiejętności i zaangażowania w pracę a niewynikające z tzw. urodzenia czy pochodzenia.

Widzę to, jako prawo równego startu młodych na kształt olimpijskiego współzawodnictwa.

Miejsca pracy generować powinno aktywne Państwo w następujących sektorach:

A) w sektorze prywatnym
B) w sektorze publicznym, czyli gminnym
C) w sektorze spółdzielczym
D) w sektorze państwowym, który jest służebny obywatelom ( Edukacja, Służba Zdrowia, Transport, Wojsko, Policja, Ochrona Środowiska - tzw. Straże
np. Straż Pożarna itp. )

przez: ułatwienia podatkowe, sprzedaż ( po cenach niekomercyjnych) czy dzierżawę terenów lub obiektów tym sektorom.

W zasadzie Państwo powinno tworzyć warunki równości sektorów własności ale ...
O działaniu wspierającym państwa w stosunku do sektorów własności decydować powinien jednak nadzrzędny warunek dla dobra publicznego.

E) Egzystencję na godnym poziomie obywatelom którzy ze względu na zdrowie czy wiek emerytalny nie mogą wykonywać pracy zapewnia Państwo i
Państwo to czyni przez ZUS na zasadzie solidarności pokoleń (obywatele których na to stać uzupełniająco korzystają z prywatnego sektora ubezpieczeniowego).

cdn...

poprzedninastępny komentarze