Komentarze czytelników portalu lewica.pl Komentarze czytelników portalu lewica.pl

Przejdź do menu

Komentowany tekst

Cyrk się zapełnia

Komentarze

Dodaj komentarz

Racja

Jedyna racja jaka w tym tekście występuje to taka, że Cisza ma rację

autor: red spider 666, data nadania: 2011-06-18 21:23:23, suma postów tego autora: 1549

Jaruzelscy liberałowie

Odegrali niezły cyrk na 1 maja zamiast o problemach społecznych pieprząc o religii w szkole. To nie lewica ale tragifarsa i agentura

autor: warchlak, data nadania: 2011-06-19 00:12:04, suma postów tego autora: 151

***

Kilka lat temu wodza w nazwie miała także Platforma Janusza Korwina-Mikke.

autor: Piotr Kuligowski, data nadania: 2011-06-19 02:24:49, suma postów tego autora: 620

Dobry & potrzebny tekst.

Gratuluje.

autor: Cud2, data nadania: 2011-06-19 10:42:37, suma postów tego autora: 3207

Cisza w świetnej formie

Brawo

autor: Sumienie Narodu, data nadania: 2011-06-19 13:11:27, suma postów tego autora: 6195

Zgoda.

Dobry tekst.

autor: Getzz, data nadania: 2011-06-19 13:16:44, suma postów tego autora: 3554

Cyrk

Autor nie zauważył, że do końcowej wyliczanki uczestników cyrku pasują jak ulał kilkuosobowe grupki typu: syndykaliści bez syndykatów, anarchiści na państwowych posadach, socjaliści broniący Watykanu sp. z o.o. jak niepodległości, wolnościowcy ze zrzutów NATO. A wszystkich tych cyrkowców można spotkać na lewicy.pl

autor: mlm, data nadania: 2011-06-19 17:58:27, suma postów tego autora: 4284

mlm,

autor nie zauważył również mlm bez proletariackiej partii. Nasz Napoleon bez armii nie zauważył, że również uczestniczy na lewica.pl?
A co do tekstu Ciszy, to pełne poparcie i pozdrawiam serdecznie autora.

autor: Poprawny kulas, data nadania: 2011-06-20 00:46:58, suma postów tego autora: 200

Racja Ciszewskiego racją polskiej lewicy

Oczywiście! Co to za żałosny, bzdurny antyklerykalizm w duchu libertyńsko-kosmopolitycznym. Nie tędy wiedzie droga prawdziwej lewicy. Miast opodatkowywać świątobliwych przyjaciół polskiego ludu (czy może raczej - narodu, wszak lewica winna być patriotyczna), można by przecież ładnie poprosić ich, żeby np. 1 promil od wartości "odzyskiwanych" nieruchomości przekazywali na rzecz eksmitowanych lokatorów, głodne dzieci bądź zwalnianych górników. Zresztą jak to można tak bezczelnie gadać - Kościół polski wszak bidny jest jak ta mysz kościelna (księże brzuchy to od postów wzdęte) - nie ma czasu na zarabianie, tak zajęty jest służbą najuboższym. Wstrętne tępe antyklerykały, niech no spróbują się kiedyś pod patriotyczno-lewicowy masowy pochód podłączyć.

autor: xionc_fil, data nadania: 2011-06-20 11:39:31, suma postów tego autora: 63

opinie

takie jak powyższa utwierdzają mnie tylko w przekonaniu, że ten wpis jest trafny. Gość zupełnie nie rozumie, że mogą być ważniejsze rzeczy niż walka z klechami. Każdy kto nie atakuje księży w co drugim zdaniu oczywiście dla niego przed nimi klęczy. Typowy "intelektualny" wkład Racji w myśl lewicową.

autor: Cisza_, data nadania: 2011-06-21 07:30:53, suma postów tego autora: 2083

.....

Ależ jest pełno rzeczy bardzo ważnych, niech każdy decyduje co on/ona chce zmienić i działa, niektórzy walczą o prawa zwierząt, o prawa człowieka, o ekologie, o rewolucje itp.

Pozdrawiam

autor: Margo, data nadania: 2011-06-21 11:08:30, suma postów tego autora: 627

Opinie taka jak 2 opinie wyżej

utwierdza mnie w przekonaniu, że niektórzy żyją w alternatywnej rzeczywistości. Panie Cisza, to nie zakochana w Marksie Ameryka Południowa z żarliwymi pro-ludowymi teologami wyzwolenia, tylko przaśny, obłudny Katoland im. JP2. Tutaj nie ma godnej szacunku teologii wyzwolenia, tu jest teologia cwaniactwa i nasycania swoich brzucholi. Jak rozumiem, elementarne kwestie takie jak opodatkowanie kleru (jeżeli pan nie zauważył, to Kościoł katolicki w Polsce stał się jakiś czas temu wielką, zamożną kapitalistyczną korporacją, a takich podobno pan nie lubi) czy dyskusję nad zasadnością potężnych przywilejów prawno-materialnych kleru uważa pan za "walkę z klechami", to... gratuluję. Może pan śmiało zgłaszać akces do gowinowo-niesiołowskiego skrzydła PO. Osobiście nie wiem, w jaki sposób wystawność biskupich pałaców i luksus proboszczowskich aut wpływa pozytywnie na los polskich robotników, lokatorów bądź górników. Jeżeli pan posiada taką wiedzę, to uniżenie proszę o oświecenie mnie z wyżyn lewicowego intelektu.

autor: xionc_fil, data nadania: 2011-06-21 20:20:06, suma postów tego autora: 63

tak wodzowski w Polsce

@"Ruch Poparcia Palikota (jedyny tak wodzowski w Polsce, że ma w nazwie nazwisko swojego wodza)"
To nie jest partia wodzowska. Bardziej trafnym określeniem jest partia gwiazdorska. Wódz rządzi, wydaje rozkazy natomiast Palikot najzwyczajniej ściemnia.

autor: Smith, data nadania: 2011-06-22 09:20:48, suma postów tego autora: 23

Co do tego, że sejm to cyrk z dziwolągami

To oczywiście się zgadzam. Równocześnie nie zgadzam się z aż tak krytyczną opinią o Racji. Antyklerykalizm jest bardzo potrzebny w tym szczególnie otumanionym przez kościół kraju i ma swoich twardych zwolenników. Międzi innymi piszącego te słowa, dla którego zarazem nie jest to wystarczający powód by na Rację głosować.
Racje ma Ciszewski, że antyklerykalizm to za mało by określać coś lewicą. Problem w tym, ze u podobnych jemu antyklerykalizm jest coraz bardziej deklaratywny i to najlepiej gdzies na boku czy za kulisami. Dlaczego? Bo sie nowa poprawność polityczna rodzi. I mimo, że kościół to nasza polska gehenna, trąd zaraza i ogromne straty materialne dla społeczeństwa, lepiej zachować to dla siebie i z tym się nie afiszować... Bo na demonstracje lokatorskie przychodzą też katole i lepiej ich nie odstraszać. Ja to rozumiem ale zwracam uwagę, że jest to dość niebezpieczny oportunizm. Uważam również, że jeśli z tego powodu boicie się walki z potężnym kościołem to powinniście się cieszyć, że jest ktoś kto temu wycinkowi poświęca całą swoją aktywność. To wcale nie jest wycinek bez znaczenia, bo na ten burdel płacimy z naszych podatków.
Mylne jest też przekonanie, i znów potwierdza to życie, (choc może poprawne w teorii) że na samym antyklerykaliźmie daleko sie nie zajedzie, bo czy zajechałeś gdzieś dalej Cisza i posiadasz większą organizację niz Racja?
Zgadzam się z Ciszą, że to za mało na lewicowość. Tak jak organizacji gejów nie można nazwać lewicową przez sam fakt, że zajmuje się przecież wyłącznie własnymi sprawami tak nie można nazywać tak Racji. Walka z kościelną zarazą i promowanie poglądów racjonalnych to przecież też forma emancypacji. Nie rozumiem tylko tej agresji, bo ja uważam że choć może i nie jest lewicowa ta Racja to w tym kraju cholernie potrzebna. Inni tą ważną sprawą boją się zajmować też z obawy, że zostaną zaetykietowani jako wrogowie najświętszej panienki i stracą swoich zwolenników wolą koniunkturalnie na ten temat, bardzo ważny temat, milczeć.... Odwalcie się od Racji i nie dołączajcie do Rydzyka. Po prostu róbcie swoje a oni swoje.

autor: sierp_i_młot, data nadania: 2011-06-22 11:58:30, suma postów tego autora: 6205

W ogóle w twierdzeniu

Z którym z gruntu się zgadzam, ze antyklerykalizm i kościelna zaraza nie jest z założenia najważniejszym problemem społecznym niestety coraz częściej widzę ucieczkę od tego trudnego tematu. Poprawność i wyrachowanie prowadzące do wyrzucenia antyklerykalizmu poza nawias lewicy a w następnym etapie co? Walkę z antyklerykalizmem?
Sam nie chce popaść w sprzeczności, bo na tej samej zasadzie nie uznaje za lewicowe organizacji gejowskich. W problemie jest jednak zasadnicza różnica. Organizacje gejowskie z samej zasady dotyczą gejów. Nie walczą z jakimś problemem ktory nęka i przynosi szkody całemu społeczeństwu. Antyklerykalizm zaś to pogląd do którego każdy może się przekonać a gejem trzeba się urodzić a nie zostać do tego przekonanym. Więc jego charakter z samej zasady jest szerszy i bardziej uniwersalny. Cisza jestes człowiekiem czynu to zajmij się czymś pożytecznym zamiast walką z antyklerykalizmem. Zapewniam Cię, że i bez Ciebie mają od cholery wrogów.

autor: sierp_i_młot, data nadania: 2011-06-22 12:12:06, suma postów tego autora: 6205

Tez wolałbym by racja

Nie biła pokłonów przed Jaruzelem. Racja jest jaka jest. Zajmuje się ważnym wycinkiem rzeczywistości. Dobrze, że jest, bo jestem pewien, że ani Ty ani wielu innych na lewicy tego tematu nie podejmieCie i o nim na swoich demonstracjach i pikietach nigdy nie wspomnisz. Bo Cię ksiądz ekskomunikuje i paru lokatorow w swej organizacji stracisz. To jest oportunizm, ktorego nie potępiam. Rozumiem, że można się taktycznie od pewnych rzeczy powstrzymać, bo inne są dla Was ważniejsze. Dlatego dobrze, że jest Racja, która wybrala bilet na pociąg w jedną stronę. Bo w tym kraju na razie jest bardzo trudno łączyć antyklerykalizm z innymi społecznymi problemami i się nie dziwię, że się nimi nie zajmują, bo jako antyklerykałowie i ateiści są już zaetykietowani i z wielu obszarów wykluczeni. Czy dodatkowo Ty musisz ich jeszcze wykluczać. Robią przecież to czego Ty boisz się i nie chcesz robić. Odwalają brudną i niewdzięczną robotę za resztę lewicy.

autor: sierp_i_młot, data nadania: 2011-06-22 12:43:58, suma postów tego autora: 6205

RACJA to LEWICA

szkoda, ze komentatorzy nie lubia czytac i zaden z nich nigdy nie przeczytal PROGRAMu RACJI.

Moje komentarze pod wiadomoscia na stronie glownej "Liderzy RACJI PL wystartuja z list Ruchu Palikota".

autor: Teresa Jakubowska, data nadania: 2011-06-22 16:27:20, suma postów tego autora: 62

Racja rzeczywiście ma program, więc nie jest prawdą, że zajmuje się tylko "walką z klechami".

Jest tylko jedno ale. Partia deklarująca się jako lewicowa nie powinna zawierać sojuszy z byznesowymi gnidami pokroju Palikota, uwłaszczonymi na majątku narodowym kosztem społeczeństwa. Ten człowiek jest karierowiczem, który jednego dnia jest wydawcą skrajnie katolickiego pisemka, a nazajutrz udaje zdeklarowanego antyklerykała walczącego z "moherami". Poza tym Paligłupowe ataki na bądź co bądź Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego były poniżej krytyki.

Środowiska związane z "Faktami i mitami" od lat konsekwentnie (i słusznie) zarzucają SLD odejście od lewicowych idei, a najwyraźniej same mają je w głębokim poważaniu.

autor: Wąż jadowity, data nadania: 2011-06-23 00:41:46, suma postów tego autora: 213

......

Był Ikonowicz i Samoobrona, teraz będzie Racja i Palikot. Tak już jest w zdesperowanej Polsce.

autor: Margo, data nadania: 2011-06-24 20:12:52, suma postów tego autora: 627

Na szczęście

jest też PiS.

autor: ABCD, data nadania: 2011-06-24 21:18:24, suma postów tego autora: 20871

Dodaj komentarz