Komentarze czytelników portalu lewica.pl Komentarze czytelników portalu lewica.pl

Przejdź do menu

Komentowany tekst

ZKDP: "Fakt" przed "Gazetą Wyborczą i "Super Expressem"

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Kręcioła

"Fakt" powiększył przewagę [nad "Gazetą Wyborczą"]
Rośnie sprzedawalność "Faktu", maleje "GW"
"Fakt" nadal wyraźnym liderem [drugie miejsce w rankinu "GW"]
"Fakt" wciąż liderem
"Fakt" powiększył przewagę [nad "GW]
Spadła sprzedawalność "Faktu"
"Fakt" przed "GW" i "Dziennikiem"
"Fakt" na czele, spada sprzedaż "Dziennika" [utrzymującego się na trzecim miejscu za "GW"]
"Fakt" powiększył przewagę
Zmniejszyła się różnica między "Faktem" i "Gazetą Wyborczą"
Utrzymuje się przewaga "Faktu" nad "Gazetą Wyborczą"
_______________________________________

To tytuły newsów dotyczących tego tematu z ostatniego roku. Jakie wnioski można z nich wyciągnąć? Że comiesięczne analizowanie rynku dzienników (podobnie jak i tygodników) nie ma sensu, bo zawsze jest mniej więcej tak samo.

autor: Paweł Kończyk, data nadania: 2007-01-05 23:40:26, suma postów tego autora: 2157

Czy rynek medialny jest nieważny dla lewicy?

Dziwny argument. Równie dobrze mógłbyś napisać np. o danych dotyczących ubóstwa albo bezrobocia, że "wciąż się kręci" - raz rośnie, raz maleje. Moim zdaniem wskaźniki sprzedaży prasy są istotną częścią sfery publicznej i sporo o niej mówią. Oczywiście warto przeprowadzać szersze analizy, dążąc do wytłumaczenia trendów na rynku prasowym, ale najpierw te trendy trzeba znać. Fakt, że sprzedaż dzieników zmienia się w niewielkim stopniu (albo kręci się w kółko) też sporo mówi o świecie mediów. Skądinąd przy odrobinie zainteresowania problematyką, miałbyś dzięki tym newsom ciekawy materiał do analizy.

autor: Piotrek Sz., data nadania: 2007-01-06 00:28:41, suma postów tego autora: 14

Żeczywiście (sic!),

towarzyszu P. Kończyk. Krytykować i mędrkować to nie jest po lewicowemu ani robociarskiemu. Jak macie czas, to analizujcie. Kolektyw wam dobrze radzi.

autor: ABCD, data nadania: 2007-01-06 07:45:57, suma postów tego autora: 20871

Dla lewicy ważny jest wpływ na rynek medialny, a nie historia bojów pomiędzy mainstreamowymi tytułam

...w przeciwieństwie do niej dane dotyczące ubóstwa bądź bezrobocia są ważne, zwłaszcza gdy analizujemy je na tle innych wskaźników społecznych i gospodarczych w kraju (np. stopnia zadowolenia społecznego, akceptacji danego rządu, wskaźnika wykształcenia, mobilności społecznej, uzwiązkowienia pracowników etc. etc.) bądź też porównujemy je do wskaźników innych państw.

W przypadku głównych mediów ciekawym materiałem do analizy są stosowane przez nie techniki służące zwiększaniu sprzedawalności, a nie walka o prymat liczony liczbą sprzedanych egzemplarzy, bo ten od lat pozostaje bez zmian.

autor: Paweł Kończyk, data nadania: 2007-01-06 23:29:42, suma postów tego autora: 2157

Genialne

Towarzysz wyżej napisał: "Fakt, że sprzedaż dzieników zmienia się w niewielkim stopniu (albo kręci się w kółko) też sporo mówi o świecie mediów". Rzeczywiście, mówi nam strasznie dużo: jest mniej więcej stałą liczba czytelników prasy, ten rynek jest podzielony między kilku gigantów, a każdy z graczy wydaje dużo na reklamę, dzięki czemu wahania sprzedaży są niewielkie. No ale to wiadomo po 3 takich zestawieniach i nie warto robić kolejnych 10. Oczywiście mi nie przeszkadza, że ktoś to opisuje - zgadzam się jednakowoż, iż wartość poznawczą ma to znikomą.

autor: Durango 95, data nadania: 2007-01-06 23:31:25, suma postów tego autora: 3848

Dodaj komentarz