Komentarze czytelników portalu lewica.pl Komentarze czytelników portalu lewica.pl

Przejdź do menu

Komentowany tekst

Podwyżka cen biletów w PKP-PR

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Zaraz podniesie się krzyk:

potrafią tylko strajkowac i podnosic ceny biletów.Mało kto pomyśli,że ceny podniosły Przewozy Regionalne a strajkują pracownicy Polskich Linii Kolejowych.Ostatnia podwyżka płac w PLK miała miejsce 2 lata temu i wyniosła średnio 100 zł na zatrudnionego.Średnio bo zwykły pracownik dostawał 50 a kadra zarządzająca 150.

autor: Kresker, data nadania: 2007-03-01 12:38:56, suma postów tego autora: 106

Co za różnica 5%, czy 50%?

I tak bilety kolejowe są za drogie. PKP należało dawno zlikwidować, majątek przekazać Sejmikom Wojewódzkim. Dawno temu słyszałem że w pociągach podróżują tylko kolejarze i posłowie. POCIĄGI SĄ POTRZEBNE - PKP - NIE!

autor: kaktusnadłoni, data nadania: 2007-03-01 13:06:04, suma postów tego autora: 441

Firma przynosi stracy, a pracownicy chcą podwyżek.

Firma przynosi stracy, a pracownicy chcą podwyżek.

autor: kwak, data nadania: 2007-03-01 13:20:00, suma postów tego autora: 1207

.

Kłamiesz, kwaku.

autor: BKP, data nadania: 2007-03-01 13:52:03, suma postów tego autora: 221

PKP-PR

jest, najprościej mówiąc, tym prawdziwym, starym, poczciwym PKP. Obsługuje praktycznie wszystkie tradycyjne połączenia dalekobieżne (typu np. Warszawa Wschodnia-Zagórz, Warszawa Zachodnia-Kołobrzeg, Lublin-Jelenia Góra, Kielce-Szczecin Niebuszewo itp.). W zasięgu spółki znajduje się dokładnie cała Polska, zdecydowana większość jeżdżących pociągami korzysta właśnie z PR. Dlatego też ceny biletów u tego przewoźnika, w przeciwieństwie od PKP InterCity czy TLK, są szczególnie istotne.

autor: Bury, data nadania: 2007-03-01 14:05:16, suma postów tego autora: 5751

Kaktusie,

Gdyby kolej została przejęta przez te twoje sejmiki wojewódzkie (Gott behuete!), to wcześniej czy później po prostu przestałaby istnieć. Co rusz dowiadywalibyśmy się z ust różnych lokalnych mędrków, że taka czy owaka linia jest nieopłacalna, z pewnością dotyczyłoby to także tras na Górnym Śląsku. Polska to (niestety) nie BRD z rozmaitymi świetnie funkcjonującymi verkehrsgemeinschaftami czy verkehrsverbundami, u nas doprowadziłoby to de facto do liwidacji kolei.

autor: Bury, data nadania: 2007-03-01 14:24:26, suma postów tego autora: 5751

Do Burego.

Wydaje ci się że masz rację. PKP to jest pies ogrodnika. Czekać na likwidację kolei jest bez sensu, bo potem to już nic nie zostanie. W Żorach zlikwidowała kolej połączenie z Orzeszem (kierunek Katowice). Na drugi lub trzeci dzień ktoś ukradł trakcję. Po paru dniach, ktoś wykręcił szynę, a potem już poszło. Po kilku miesiącach na trasie nie ma słupów trakcyjnych, szyn. JEST ŚLAD, ŻE KIEDYŚ TĘDY JEŹDZIŁY POCIĄGI. Gdyby kolej ten odcinek przekazała (i parę innych w okolicy) to prawie 100tysięczne Jastrzębie miało by połączenie szynowe z innymi miastami.

autor: kaktusnadłoni, data nadania: 2007-03-01 15:56:45, suma postów tego autora: 441

Kolej musi i powinna istniec to fakt nie ulegajacy dyskusji.

Caly swiat utrzymuje swoje koleje z roznych wzgledow,strategicznych, ekologicznych czy spolecznych. Kolej jest istotnym elementem organizacyjnym panstwa. Z tym ze caly swiat modernizuje swoje koleje / patrz Francja czy Niemcy /. W Polsce naklady na ta dziedzine komunikacji sa za male, podobnie zreszta jak i na drogi czy autostrady. UE wymusi w koncu by znacznie wieksze pieniadze byly przeznaczane na modernicacje PKP. Moze doczekamy czasow ze nasze koleje beda jezdzic z szybkoscia 200 km na godz. Wtedy beda konkurencja dla transporu samochodowego. Kolejarze, trzymam za Was kciuki by sie udalo wywalczyc to o co walczycie.

autor: zygmunt, data nadania: 2007-03-01 16:55:52, suma postów tego autora: 364

BKP

Czekam na jakies dane finansowe!!!

autor: kwak, data nadania: 2007-03-01 18:04:38, suma postów tego autora: 1207

.

Pracownicy Przewozów Regionalnych nie domagają się podwyżek.

autor: BKP, data nadania: 2007-03-01 18:24:55, suma postów tego autora: 221

Drogi kaktusie,

w przypadku postulowanego przez ciebie przejmowania kolei przez te samorządy scenariusz wygląda mniej więcej tak: linia jako "nieopłacalna" jest zamykana, na jakiś krótki przejściowy okres wprowadza się komunikację zastępczą, potem pasażerów przejmują prywatne busy należące do szwagra samorządowego decydenta.

autor: Bury, data nadania: 2007-03-01 22:30:41, suma postów tego autora: 5751

Może doczekam się

Kolej dostanie teraz bardzo dużo pieniędzy z UE na modernizację taboru kolejowego, ale boję się, że je zmarnotrawi. Ale może jednak nie i doczekamy się wreszcie kursów z prędkością 200-250 km/h, czyli takich jakie powinny być, a nie takich jakie są teraz, czyli niejednokrotnie 60 km/h po zniszczonych torach i co chwila jakieś hamowanie...

autor: Paweł Kończyk, data nadania: 2007-03-01 23:20:18, suma postów tego autora: 2157

Z dofinansowaniem

kolei z UE jest taki problem,że to kolej najpierw ze swoich środków musi pokryc koszt inwestycji a dopiero później może domagac się na podstawie rachunków refundacji.Kolej jest tak zadłużona,że własnych środków nie ma.Poza tym ewentualna kontrola europejska mogłaby ukrócic korupcyjne kontrakty tzw.menadżerów

autor: Kresker, data nadania: 2007-03-02 00:04:53, suma postów tego autora: 106

Dodaj komentarz