a co się stało z normalnym newsem ? bo zamiast niego jest komentarz
...niech teraz płaci za naprawy. Czy w tym czasie Premierem nie był Miller, a Prezydentem Kwaśniewski?
Natomiast odbierający bez słowa protestu odebrali buble.
To co ongiś zamawiano, teraz otrzymano. A zamawiał tandem Miller-Kwaśniewski i nic na to nie poradzisz.
Zamawiano dobre, bo za Millera? Przecież od samego początku wokół przetargu na samoloty wielozadaniowe dla wojska pojawiało się mnóstwo wątpliwości. Albisiu jesteś niereformowalna.
czy zamawiano złe, bo za Millera? Zlituj się i nie przeginaj w drugą stronę. Miller zamawiał samoloty, które miały być wykonane dobrze i nie miały się psuć. Wykonano buble więc nie trzeba było bubli odbierać. Przecież wystarczyło sprawdzić i odmówić odbierania wadliwie wykonanych maszyn.
Jak oni z takim sprzętem chcieli wygrać w wojnie z ZSRR?
Paweł ma rację. Millerowi i jego kolesiom, którzy po dorwaniu się do koryta zachowywali się jak obecnie Kaczyńscy, zawdzięczamy to barachło. BUTA I AROGANCJA. Lizali łapy amerykanom i czarnym, im nisko się kłaniali, a nam (ludziom lewicy), tyłki wystawiali.
Józef Brzozowski Żory.
Porównując Gripena z F16 mamy takie różnice:
1) Gripen jest programowalny, F16 ma osobne urządzenia dla różnych funkcji. Różnica wynika z czasów w jakich powstawały konstrukcje. W czasach F16 nikomu nie śniły się poteżne procesory. Jak coś trzeba było wprowadzic to projektowano osobne obwody. Teraz F16 przypomina sen pijanego elektryka bo z jedenj strony ma mieć współczesne osiągi a z drugiej to ewolucja starej konstrukcji, tzn łatanie, dorabianie, kompromisy, obejscia itp.
2) "Drobiazg". Wlot powietrza ma F16 pod kadłubem, a Gripen nad skrzydłami. Efekt? F16 wymaga czystego lotniska, a Gripen może startować z szosy. Konsekwencje. W razie wojny mozna rozwalic jedyne 2 lotniska przystosowane dla F16 i pozbawic Polandie lotnictwa. Lotnictwo Polandii nadaje sie tylko do wspolnych akcji z Usolami. Na przykład bombardowania jakiś pastuchów w Azji w imię pokoju.
3) Koszty obslugi. F16 wymaga tak z 10 razy wiecej persolnelu. Pali wiecej, czesciej sie psuje - z definicji konstrukcji a nie z jakości wykonania, choć i tego wykluczyć nie mozna bo specjalnie dla Polandii gwarancje skrócono do PÓŁ ROKU !!!
4) Gripeny łatwiej wymieniają się danymi tworząc coś w rodzaju supersamolotu z superradarem. F16 polega bardziej na naprowadzaniu z ziemi. I znowu. Jak ta ziemia zostanie pobombardowana, to wartość samolotu spada.
Podsumowując. F16 ma fajne parametry na papierze, ale w porównaniu z Grippenem leży. Wiedzieli to autorzy przetargu, dlatego dodali kilka sztucznych punktów by podbić wartość F16:
-wypróbowanie w walce (demagogia)
-zdolność przenoszenia bomb niekierowanych (z których we współczesnych konstrukcjach zrezygnowano)
Dodajmy do tego: oszukany offset i drogi kredyt a uzyskamy typowy deal Warszawy z Waszyngtonem. Długa lekcja brania w anus. Ponad podziałami politycznymi.
Zdrajcy z SLD zgodzili się abyśmy wzieli F16 bez źródeł softwaru. Różnica jest mniej wiecej jak mniedzy Linuxem a Windowsem. W kodach polskich F16 mogą być zaszyte procedury:
- samozniszczenia
- zmniejszenia celności o x %
- udania się do najbliższej bazy USA bez śłuchania poleceń pilota.
Ponadto z takim samolotem nasi technicy nie nie będą mogli zrobić. O wszsytko trzeba prosić hamerykę. Żadenych własnych modernizacji, żadnych modułow do wspolpracy z polskimi radarfami naziemnymi. Na 30-40 lat mają na to monopol.
Ciekawostka. Kodów zarządali i otrzymali Arabowie z ZEA. Tak, tak. Jestesmy w przyjazni z USA w tyle za Arabami. Czytałem też, że Polakom na szkoleniu w Ameryce ZABRONIONO nosić orzełki a tymczasem arabscy piloci ubierali się jak chcieli. Nie ma nic przeciw Arabom, ale nie rozumiem tego. Tak jakby za tym przetargiem stali jacyś nienawidzący Polski ludzie.
http://www.militaria.boo.pl/samoloty.php?strona=0006...Jako zwycięzca konkusu na lekki, bardzo zwrotny myśliwiec.Najwięcej F-16 ma Izrael (260 i wprowadza dalsze 102), Turcja (240), Holandia (213), Korea Południowa (180), Belgia (160), Tajwan (150),Grecja (140), Dania (77), Norwegia (74), Pakistan (40).
Tylko, że Izrael samodzielnie je modyfikuje a Turcja nie wiele ma do gadania, przynajmniej w kwestiach wojskowych.
Pseudopolski rząd na pasku zachodnich koncernów i amerykańskiego rzadu kupił wielki badziew. Ze wzgledów politycznych nie kupiono o wiele lepszych i nowocześniejszych SU czy MIG-ów tylko ten latajacy złom. Nie wspomnę juz o offsecie i sprzedanej fabryce za fgrosze w Mielcy, które kupił Sikorsky. Prawdziwie słuzalcza polityka względem USA i ich złodziejskiego kapitalizmu.
Izrael za swoje F16 nie płaci bo dostaje rocznie 5mld$ pomocy od rządu USA. Pomocy podzielonej na dwie części i w ramach umarzancyh pożyczek tak by obywatelom USA trudniej było się połapać jak mocno są okradani.
A co do innych użytkowników...Samolot to nie mikser albo samochód. Tu się za każdym razem negocjuje zupełnie jak na bazarku. Ile być wziął? A ile byś dał? Takie gadki. Nasz F16 to zupelnie inne warunki niż norweski na przykład. A do fińskiego offsetu za F18 to się nie umywa. Finowie po tym offsecie wystartowali z komórkami. A my? he, he. Z tajnymi komórkami tortur CIA.