Likwiduje się coraz więcej lini tramwajowych nawet starych(jak ostatnio 12)ktore maja po 120 lat przetrwały 1 wojne swiatową 2 komune a kapitalizmu już nieprzetrwaly.
W zamian zato tworzy się co najwyżej prywatne linie autobusowe na których kierowcy jędzą po 12 i wiecej godzin i njagorsze trzeba wsiadać 1 dzwiami i pokzaywać bilet.
Jazda na gape staje się coraz trudniejsza niestety.
nie ma jak kiedyś, punk's not dead, Adamie. Bilety do kontroli ;-)
Teraz się wszystko musi opłacać, a każdy ma płacić za siebie, bo tak podobno jest sprawiedliwie. Nikt niestety nie zwraca uwagi na to, że dla jednego bilet miesięczny to 10 % pensji, a dla innego 1, ale i tak go nie kupuje, bo woli wydawać 20 na samochód...
Ja jestem zwolennikiem bezpłatnej komunikacji miejskiej finansowanej głównie opłat za parkowanie i przejazd samochodami przez miasto, bo to jest luksus. Nawet jeśli wielu osobom spowszedniał...
"Jazda na gape staje się coraz trudniejsza niestety."
"każdy ma płacić za siebie, bo tak podobno jest sprawiedliwie"
te dwa cytaty może i niepozorne, ale całkowicie utwierdziły mnie w przekonaniu że moje dotychczasowe postrzeganie lewicy jest słuszne... dziękuję wam za to, bo przyznam że miewałem wątpliwości.
A co nas obchodzą Twoje zaburzenia percepcji?!
Zrozum wreszcie, że zarówno indywidualistyczna jak i wspólnotowa halucynacje są równoprawne. To po prostu dwie przeciwstawne ideologie. Rozpatruj je nie jako prawda-fałsz, lecz jako dwa kolory, z których może sobie jeden *arbitralnie* wybrać...
Niestety tramwaje mają to do siebie, że są ekologiczne pod każdym względem i tanie w eksploatacji. Mogą być również bardzo wygodne dla pasażerów....
Problem polega na tym, że prywatne firmy muszą się wzbogacić jak najniższym kosztem i niezobowiązująco, do tego jak najszybciej... A polityczni decydenci różnych szczebli też nie mogą czekać na należne im profity za zalegalizowanie takiego a nie innego rozwiązania, bo gonią wybory i zmiany stołków!...
Tak więc komunikacja autobusowa w całym kraju politycznie będzie preferowana, gdyż żadna prywatna firma nie będzie inwestować w infrastrukturę elektrycznych pojazdów szynowych, przy obecnych przepisach i układach, gdzie nie ma szans na uczciwą konkurencję czy ... to na razie "Kraj Cudów"...
Pozdrawiam wszystkich tramwajarzy - Jest to najgorszy pojazd do prowadzenia po mieście i do tego nerwy z "mądrymi" nadzorcami ZTM, czy jak ich tam zwał w innych miastach :)