Komentarze czytelników portalu lewica.pl Komentarze czytelników portalu lewica.pl

Przejdź do menu

Komentowany tekst

Gdańsk: Zysk firmy czy sprawne hamulce?

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Potwierdzam

Gdańskie tramwaje to nawet nie zabytki a zwykłe graty. Dosłownie rozpadają się na oczach. Nic w nich nie działa, a więc hamulce najpewniej też nie...

autor: Jędrzej_Włodarczyk, data nadania: 2010-03-10 00:14:06, suma postów tego autora: 93

Nie ma jak własna fura

Prywatny Samochód Prawem nie Luksusem !!!

Ja sam mam teraz terenową KIA i od kont je kupiłem przestałem narzekać na ścisk w autobusach, brak nawierzchni asfaltowej lub kostki baumana na mojej ulicy czy na dziury w jezdniach. A więc zamiast narzekać na stan taboru publicznego może skupić się na większej ilości miejsc do parkowania i znieść opłaty za parkowanie w centrum.

Za Komuny parkowało się za darmo !!!!

autor: Cud2, data nadania: 2010-03-10 08:35:23, suma postów tego autora: 3208

Na tym przykładzie doskonale widać konsekwencje monopolu

w tym przypadku - monopolu publicznego.

autor: west, data nadania: 2010-03-10 09:17:33, suma postów tego autora: 6717

west,

w Lublinie monopolu na przewóz osób nie ma firma państwowa. Obok MPK działa komunikacja prywatna. Stan taboru prywatnych przewoźników jest w nieporównywalnie gorszym stanie. Jeżdzą po prostu starymi, zdezelowanymi Jelczami, jakimiś poradzieckimi cudami (nie Cudami2) lub niemieckimi Neoplanami z demobilu. Takich autobusów, jakie teraz ma MPK, prywaciarze nie będą mieć za 10, a może i za 20 lat (nowoczesne Solarisy, Mercedesy). To raz.

Dwa. W innych miastach monopol na przewóz osób też mają firmy państwowe, a tramwaje często nie przypominają już tramwajów, ale jakieś wehikuły XXI w.

Nie mówię już o Zachodniej Europie, gdzie PAŃSTWOWE tramwaje mają tabor wy**bany w kosmos.

Trzy. Jak liberalstwo nie potrafi zarządzać z korzyścią dla mieszkańców, to wini za swoje nieudacznictwo i złodziejstwo formę własności. Nawet kopalnię złota doprowadziliby do upadłości i powiedzieli, że "nierentowne, bo państwowe".

Więc nie pieprz, stary, nie pieprz. Bo się słabo robi.

autor: fancom, data nadania: 2010-03-10 12:53:51, suma postów tego autora: 1427

Od kiedy gore

wziely kapitalistyczne metody zarzadzania tak bedzie, zysk ponad wszystko! i zero odpowiedzialnosci!

autor: dyzma_, data nadania: 2010-03-10 13:05:05, suma postów tego autora: 2960

Cud2

za komuny nie bylo tyle KIJanek, a teraz najlepiej wywalic wszystkie samochody (poza dostawcami, policja etc.) z centrum, parkingi tez za miasto OUT!

autor: dyzma_, data nadania: 2010-03-10 13:07:24, suma postów tego autora: 2960

dyzma_W

W kapitalizmie każdy jest odpowiedzialny za swoje czyny, to właśnie socjalizm wprowadza brak odpowiedzialności, bo uważa ludzi za idiotów.

autor: misiekZ, data nadania: 2010-03-10 18:15:07, suma postów tego autora: 174

A który to

tak się w kapitalizmie na odpowiadał za swoje czyny.

autor: ajde, data nadania: 2010-03-11 10:37:28, suma postów tego autora: 291

misiekZ

a najlepszym przykładem na potwierdzenie Twojej tezy jest chociażby Berlusconi, prawda?:-)

autor: fancom, data nadania: 2010-03-11 10:49:38, suma postów tego autora: 1427

misiekZ

to kapitalisci maja ludzi za idiotow, bo moga byc nieodpowiedzialni i zrzucic odpowiedzialnosc na idiotow, a socjalizm uwaza ludzi za nieodpowiedzialnych i prawidlowo, bo tak wlasnie jest.

autor: dyzma_, data nadania: 2010-03-11 11:23:43, suma postów tego autora: 2960

Fancomie, obawiam się że mylisz pojęcia

Monopol komunikacji publicznej nie polega najczęściej na tym, że cały tabor należy do miasta, ale na tym, że miasto jest monopolistą w wyborze dostawcy usług, pobieraniu opłat etc. Czyli przedsiębiorca przewozowy rywalizuje nie o względy użytkowników (pasażerów), ale o względy klienta, w tym przypadku-miasta. Nie ma zatem żadnego interesu w poprawie jakości usług (np. w zakupach taboru, poprawie punktualności, komfortu podróży, zwiększaniu częstotliwości kursowania, nie mówiąc o obniżce cen za przejazdy, co w ogóle nie leży w jego gestii).

autor: west, data nadania: 2010-03-12 10:32:57, suma postów tego autora: 6717

west

tak jak Ty myslano w UK, oddano cala kolej (tabor, wybor dostawcow.. itd.) we wladanie prywatnym spolkom, efekt, trzeba koniecznie nacjonalizowac, bo primo, nie poprawilo sie nic, a secundo, jest gorzej, tak zle, ze UK niedlugo byloby bez kolei na wiekszosci terenow kraju gdzie kolej byla od stu lat..:)

miastu nie zalezy, bo urzednicy ida na smyczy kapitalistow, zarzadzaja jak kapitalisci i mysla jak kapitalisci... sa prokapitalistami, jak kwak i cud - urzedncy:)

autor: dyzma_, data nadania: 2010-03-13 17:32:07, suma postów tego autora: 2960

Dodaj komentarz