Komentarze czytelników portalu lewica.pl Komentarze czytelników portalu lewica.pl

Przejdź do menu

Komentowany tekst

Warszawa: W sobotę manifestuje ZNP

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Jak znam tych radykałów

co to niestrudzenie niosą nam kaganiec oświaty, pierdolną sobie słitfocie albo samojebki z posłami albo tym pisarzem...Sofronowem i pojadą do dom.

autor: red spider 666, data nadania: 2013-11-21 21:53:57, suma postów tego autora: 1549

Czy czują się silni

na tyle, że występują samodzielnie bez wsparcia OPZZ, Solidarności i Forum?
Samodzielnie nic nie znaczą.
Nie są też wiarygodni.
O co więc im chodzi?

autor: Z.K. z OZB, data nadania: 2013-11-21 23:08:48, suma postów tego autora: 356

Cała "oświata" do poprawki..

a najlepiej do utylizacji i nowego radykalnego wprowadzenia w życie programu NAUKI, a nie sekciarstwa,pobożnych życzeń,interesików,oszołomstwa i poziomu kółka różańcowego.Poziom nauki od "O",do matury,na poziomie dawniejszej szkoły III klasowej, co widać i słychać w sposobie wysławiania się ,wiedzy o podstawowych prawach fizyki chemii,biologii i braku logicznego myślenia.To Podstawowy obowiązek szkolnictwa ,to nie ciągła zmiana i różnorodność podręczników szkolnych,patronów szkół pod egidą "kropidła" radosna twórczość kolejnych ministerek ( kojarzy się z majsterek). Tak sześciolatki na pewno są zdolne do nauczenia się czytania i pisania, a także prostych rachunków, bez szczególnego wysiłku,ale do tego są potrzebne ODPOWIEDNIE WARUNKI I KADRY,a ponieważ na wszystkim sie oszczędza, to za darmo,a albo za minimum "się nie da".Polska specjalność, to prowizorka, i nic się nie zmieniło, bo bylejakość, to wizytówka naszego ubogiego Kraju.

autor: bambosz0, data nadania: 2013-11-22 10:09:40, suma postów tego autora: 1835

"wiedzy o podstawowych prawach fizyki, chemii, biologii"

Racja bamboszo. Ale skoro mają elementarne braki w biologii, chemii, fizyce itp. to co dopiero mówić o wymagających w gruncie rzeczy większej inteligencji* przedmiotach humanistycznych? Tu dopiero wyłazi na wierzch cała edukacyjna katastrofa "wolnej" Polski. Kiedyś humanistyka była podstawą wykształcenia, dlatego też mieliśmy prawdziwe elity. Dziś została zepchnięta na margines, dyskredytowana, deprecjonowana, ośmieszana, niemal prześladowana. Efekty widać. I o to przecież chodzi naszym liberalnym okupantom.

*Jeśli ktoś ma co do tego wątpliwości niech porozmawia z przeciętnym tzw. ściślakiem. Czy może precyzyjniej - niech spróbuje porozmawiać.

autor: motyl, data nadania: 2013-11-23 12:04:10, suma postów tego autora: 2165

Bamboszo nie pisa o czym słyszałaś ......

Nawet w dobrej wierze :(

Chodzi o to (w tym ciągu całych reform od ponad 20 lat )
by koszty zdobycia wiedzy zrzucić obywatela według Thatcherowskiej maksymy ......
chcesz znać Szekspira chamie to zapłać ......
a w polskiej wersji ........
Chcesz wiedzy i wykształcenia chamie to zapłać :(

Ta reforma Edukacji jest to robota liberalnych elit
od czasów AWS - KLD (kolebki PO) po obecne PO.


Bo jak tu uczyć biologii jeśli każą szkole uczyć przyrody.
Jeśli na w szkole średniej:
biologię,
fizykę czy informatykę przeznacza się 1h/tygodniowo.

Ministerstwo chcąc oszczędzać w tzw. tygodniowej siatce godzin zabiera z wielu przedmiotów godziny - zmniejsza ich ilość.
Zaś w szkole zawodowej uczymy nie przedmiotów zawodowych a ich elementy - te, co mają tworzyć tzw. kwalifikacje zawodowe określone przez pracodawców aktualnie.
W skrócie człowiek ma nie poznawać całego zawodu a zdobywać konkretne kwalifikacje, czyli fragmenty.
Pracownik przy zmianie zawodu będzie zmuszony do korzystania kursów kwalifikacyjnych na razie w ramach publicznej szkoły a docelowo na kursach komercyjnych - niektóre zawody staną się, więc elitarne. Czyli urodziłeś się w biednej rodzinie to zdobędziesz byle jaki zawód.


Pozdrawiam.

jacekx marksista chrześcijański
z SLD

autor: jacekx, data nadania: 2013-11-24 22:33:43, suma postów tego autora: 3088

la tych co chcą zrozumieć reformę szkolnictwa zawodowego

Do poczytania ale ze zrozumieniem :( .....

cytat z netu .....

Reforma kształcenia zawodowego w technikum i zasadniczej szkole zawodowej

Jeszcze bardziej innowacyjne zmiany zajdą w kształceniu zawodowym. Każdy człowiek wcześniej czy później w swoim życiu spotka się z kształceniem zawodowym. Około 50% absolwentów gimnazjum wybiera kształcenie w szkołach zawodowych lub technikach. Dzisiejsi pracodawcy mówią, że obecnie potrzebują pracowników ze średnim wykształceniem technicznym oraz pracowników wykwalifikowanych. Ponieważ dzisiejszy rynek pracy jest trudnym rynkiem dla młodych ludzi a samo ukończenie studiów niczego nie gwarantuje, dlatego też Ministerstwo Edukacji Narodowej w porozumieniu z innymi ministerstwami przygotowało reformę szkolnictwa zawodowego w taki sposób, aby zdobywanie nowych kwalifikacji zawodowych pod potrzeby rynku pracy stało się szybsze i łatwiejsze, po to aby m.in. młodzi ludzie łatwiej odnajdowali się na rynku pracy. Na przełomie 2011 i 2012 roku Minister Edukacji Narodowej Pani Krystyna Szumilas podpisała rozporządzenia w sprawie nowej kwalifikacji zawodów oraz nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego dla wszystkich zawodów wymienionych w nowej klasyfikacji zawodów. Najważniejsze założenie reformy szkolnictwa zawodowego są następujące:

1. Kształcenie zawodowe powinno ułatwiać młodzieży zdobywanie nowych kwalifikacji zawodowych pod potrzeby pracodawców w możliwie krótkim czasie

2. Wprowadzono jeden dokument będący podstawą kształcenia zawodowego, w którym umieszczono podstawy programowe dla wszystkich zawodów przewidzianych w nowej klasyfikacji zawodów. Wymagania edukacyjne kształcenia zawodowego zapisane zostały językiem efektów kształcenia i są nie tylko podstawą programową kształcenia zawodowego ale stanowić będą jednocześnie podstawę do przeprowadzania egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz zbiór koniecznych treści do tworzenia programów nauczania dla danego zawodu. Struktura podstawy programowej dla danego zawodu została ściśle określona i ujednolicona dla wszystkich zawodów i składa się z trzech części: I. - Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów, II. - Efekty kształcenia wspólne dla zawodów w danej grupie zawodów z określonego obszaru zawodowego (zawody podzielono na 8 obszarów) oraz III - Efekty kształcenia charakterystyczne dla konkretnego zawodu, które zapisano w wydzielonych kwalifikacjach dla danego zawodu

3. W każdym zwodzie wyodrębniono tzw. kwalifikacje zawodowe w liczbie od 1 (szkoła zawodowa, szkoły policealne w niektórych zawodach) do 3 (technikum, szkoły policealne).

Uczniowie zasadniczej szkoły zawodowej będą zdawali egzamin potwierdzający kwalifikację zawodową w 3 klasie z jednej wyodrębnionej dla zawodu kwalifikacji w danym zawodzie

Uczniowie technikum będą zdawać egzaminy potwierdzające daną kwalifikację nie na koniec klasy 4 jak to miało miejsce dotychczas a w trakcie nauki np. w klasie 2, 3 lub do końca lutego w klasie 4 po zrealizowaniu materiału nauczania przewidzianego daną kwalifikacją zawodową. Uczeń zdobywa tytuł technika w danym zawodzie gdy ukończy szkołę średnią i zda egzaminy potwierdzające wszystkie kwalifikacje przewidziane dla danego zawodu. Po zdaniu każdej kwalifikacji uczeń otrzymuje świadectwo potwierdzające uzyskanie danej kwalifikacji. Co ważne, jeżeli uczeń technikum, który kończy technikum nie zda którejś kwalifikacji przewidzianej dla zawodu to i tak posiada uprawnienia w zakresie tych kwalifikacji które zdał i będą one ważne dla pracodawcy.

4. Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe w technikum powinny odbyć się do końca lutego klasy 4 aby uczniowie w drugim semestrze klasy 4 mogli skupić się wyłącznie na przygotowaniach do egzaminu maturalnego.

5. Wprowadza się nową formę zdobywania kwalifikacji w zawodzie w postaci tzw. kursów kwalifikacyjnych jako pozaszkolną formę zdobywania zawodu. Jednocześnie ustalono, że zdobywanie kwalifikacji w formie kursów kwalifikacyjnych musi zapewnić zrealizowanie podstawy programowej przewidzianej dla danej kwalifikacji.

6. Wprowadzono nową ścieżkę zdobywania zawodów lub konkretnej kwalifikacji w danym zawodzie. Jest grupa zawodów które posiadają wspólne kwalifikacje np. sprzedawca i technik handlowiec. Absolwent szkoły zawodowej w zawodzie sprzedawca realizuje jedna kwalifikację zawodową wspólną z zawodem technik handlowiec, a zatem kończąc szkołę zawodową może uzupełnić wykształcenie ogólne np. w liceum dla dorosłych (od klasy drugiej) a w formie kursu uzupełnić drugą kwalifikację w zawodzie technik handlowiec. Mając zdane obie kwalifikacje przewidziane dla technika handlowca automatycznie uzyskuje tytuł technika handlowca. Mając zdane dwie kwalifikacje z zakresu technika handlowca oraz uzupełniając kolejną kwalifikację w formie kursu kwalifikacyjnego przewidzianą dla zawodu technik księgarstwa może zdobyć tytuł technika księgarstwa.

>>>>>>>>>>>>>>>

Te tzw. zmiany zmiany kwlifikacji odbywać się będą w przyszłości komercyjnie.
Stworzenie systemu gdzie zawód zdobywa się jako zbiór kwalifikacji tworzy głównie rynek dla prywatnych firm kształcących.

Pozdrawiam.

jacekx marksista chrześcijański
z SLD

Ps.

POlska szkoła publiczna - darmowa ma być Tania :(
czyli byle jaka.

autor: jacekx, data nadania: 2013-11-24 22:42:56, suma postów tego autora: 3088

Tak gwoli info ....

jacekx to belfer pracujący od ponad 30 lat w szkolnictwie zawodowym.

Ta cała reforma to zwykłe oszustwo edukacyjne mające okraść w przyszłości zwykłych obywateli z dobrego szkolnictwa
zawodowego.

autor: jacekx, data nadania: 2013-11-24 22:46:27, suma postów tego autora: 3088

Podsumowanie ......

Według mnie ta cała reforma szkolnictwa zawodowego to zwykłe oszustwo edukacyjne, które może okraść zwykłych obywateli z możliwości zdobycia dobrego zawodu.

Jeśli pozwalamy jako obywatele na kontynuowanie takich reform w Edukacji jak
kolejne liberalne rządy proponują i wdrażają to przyczyniamy się do obniżenia poziomu edukacji w RP.

Polski pracownik na europejskim rynku zawodowym traci obecnie i straci jeszcze więcej w przyszłości.

Droższe szkolnictwo na poziomie średnim czy to zawodowe czy ogólnokształcące zapewniało swoim obywatelom solidne podstawy ogólnokształcące co tworzyło pracownika elastycznego w działaniu o stosunkowo dużej wiedzy.

Wiedza ta umożliwiała polskiemu fachowcowi zdobywać w dużej mierze przez samokształcenie nowe umiejętności zawodowe i uzyskiwać opnie dobrego fachowca .

Pozdrawiam i przypominam reindustrializację już przeszliśmy w RP teraz czekają nas zmiany typu:

- chcesz zdobyć zawód to zapłać
- chcesz się leczyć to zapłać
- chcesz korzystać z dóbr kultury to zapłać
- chcesz mieć dach nad głową to urodź się bogatym
- chcesz mieć dzieci to ......
- chcesz być człowiekiem rozumnym a nie niewolnikiem systemu
korporacyjno - bankowego to zapłać.....

Przypominam to, że elity wprowadzające zmiany ustrojowe systemu społeczno-gospodarczego w RP zakładały już na początku co najmniej 15% bezrobocie.

Tak jak założyły elity tzw. kombatantów walki o wolność Polski tak jest obecnie i raczej to się nie zmieni przy pozostawieniu tych elit przy władzy.

Wolność, o którą walczyli wyżej wymienieni kombatanci jest obecnie dla dużej grupy obywateli wolnością "wolnego najmity"
wolnego od ..... dachu nad głową, od chleba od kultury, od zasłużonego odpoczynku.

Czy to jest jeszcze nasz kraj czy będzie to jeszcze nasz kraj
w przyszłości ..... :(
Polska jest i będzie biednym krajem Europy, bo jej elity nie dorosły do swej roli w państwie.
Pazerność chciwość jakiś Centerx .....tą sytuację pogłębia.
itd ....................................:(.

Dalszym pseudo reformom i kontynuacji obecnych w Edukacji należy mówić nie !!!


jacekx marksista chrześcijański
z SLD

autor: jacekx, data nadania: 2013-11-25 09:05:47, suma postów tego autora: 3088

do motyla

dzięki, dawno tak sie nie uśmiałem. I mówie to jako "tumanista" z wykształcenia

autor: Dobrodziej Pracodawca, data nadania: 2013-11-27 13:42:12, suma postów tego autora: 2714

Motyl

Rozmowa z przeciętnym ścislakiem może być nieco trudna bo oni mają w wielu przypadkach zwyczajnie małą inteligencję społeczną i emocjonalną. Ale i rozmowy z humanistami bywają męczące bo są zwyczajnie rozlaźli i nielogiczni.
Potwornie się jednak mylisz, że humaniści są inteligentniejsi od ściślaków.
Pedagogikę i pokrewne to ja nosem wciągałęm na 4-5. Na te same oceny na elektrotechnice muszę tyrać ja wół.
A tak w ogóle to nie ma czegoś takiego jak nauki ścisłe tylko ew. nomotetyczne i idiograficzne albo dedukcyjne i indukcyjne itd. Każda obarczona jest błedem. Wykształcony mat- przyrodnik musi mieć także podstawową wiedzę tzw. ogólną. Inaczej jest wykształconym nieukiem. Zdarzają się inżynierowie, którzy potrafią powiedzieć np. 'weszłęm do rozdzielni, wyłanczam pole a tam dalej kilkanaście "volt"
pokazuje. " Zdarzają się humaniści, którzy potrafią bredzić o dupie Maryni godzinami ale do roboty żadnej się nie nadają i gdyby ciocia, wujek czy mama nie załatwili w Domu Kultury fuchy kaowca to taka sierota zdechłaby z głodu.
Wszystko jest relatywne jak postulat Bohra.

autor: red spider 666, data nadania: 2013-11-27 17:13:14, suma postów tego autora: 1549

@Dobrodziej Pracodawca 2013-11-27 13:42:12

Czyżby?

autor: motyl, data nadania: 2013-11-27 17:14:35, suma postów tego autora: 2165

tak motylu

dokładnie

autor: Dobrodziej Pracodawca, data nadania: 2013-11-28 20:13:12, suma postów tego autora: 2714

red spider:

"Pedagogikę i pokrewne to ja nosem wciągałęm na 4-5. Na te same oceny na elektrotechnice muszę tyrać ja wół."

Hm, wyobraź sobie, że ja mam podobne obserwacje. U mnie, na jednym z kluczowych kierunków humanistycznych, taka tam statystyka też była "wciągana nosem", natomiast z przedmiotami kierunkowymi, np. łaciną czy starożytnością (nie mówiąc już o krytyce źródła) wielu miało poważne kłopoty. Jak myślisz, skąd się to bierze? :)

PS.
Sorry za zaśmiecanie forum takimi bzdurami.

autor: motyl, data nadania: 2013-11-30 13:12:53, suma postów tego autora: 2165

Dodaj komentarz