Komentarze czytelników portalu lewica.pl Komentarze czytelników portalu lewica.pl

Przejdź do menu

Komentowany tekst

Martwa ideowość

Komentarze

Dodaj komentarz

Eh Cisza...

Powiedz mi jedno - czy ty naprawdę za swojego największego wroga uważasz SLD?

autor: Piotr Kuligowski, data nadania: 2008-01-06 14:03:09, suma postów tego autora: 620

Hegemoniczny dyskurs?

Czy ktos slyszal aby jakis "parlamentarzysta SLD" uzywal terminow typu "hegemoniczny dyskurs"? Chyba, ze obrady innych parlamentow sledzimy.

autor: Kautsky, data nadania: 2008-01-06 15:39:41, suma postów tego autora: 420

brawo

to jak dotad zdecydowanie najlpeszy z tekstow Ciszy, jakie czytalem.

Kautsky: oczywiscie, np. taka J. Senyszyn, albo wczesniej W. Nowicka.

autor: wojtas, data nadania: 2008-01-06 15:44:05, suma postów tego autora: 4863

Senyszyn i Nowicka

Wanda Nowicka nigdy nie byla poslanka SLD, ani tez parlamentarzystka jakiegokolwiek innego klubu,

Co do Senyszyn, to ona raczej uzywa jezyka Faktow i Mitow, gdzie "hegemonicznego dyskursu" sie nie uswiadczy

autor: Kautsky, data nadania: 2008-01-06 15:58:16, suma postów tego autora: 420

Piotrze Kuligowski

Za największego nie - PO jest o wiele groźniejsza. Natomiast nie zmienia to faktu że SLD jest wrogiem jako partia centrowo-liberalna, przejmująca wiele postulatów PO, popierająca "wojnę z terroryzmem" i starającą się sprowadzić lewicowość do obrony mniejszości seksualnych.

autor: Cisza_, data nadania: 2008-01-06 16:38:16, suma postów tego autora: 2083

Kautsky

ok masz racje, W. Nowicka przeciez do sejmu sie nie dostala. Ale startowala i to z list SLD.

A propos Senyszyn oto maly cytat odnosnie tego, co sadzi ona o ludziom, ktorym gorzej sie udalo: "Kiedy czytam oświadczenia majątkowe braci Kaczyńskich ogarnia mnie przerażenie. Jarosław, będąc w moim wieku, dorobił się 5 tys. zł. kredytu do spłacenia. Nie ma mieszkania ani samochodu. I Polaków chce tak urządzić, jak siebie. Skóra powinna cierpnąć wszystkim." Czyli polityka tylko dla bogatych!

autor: wojtas, data nadania: 2008-01-06 17:30:44, suma postów tego autora: 4863

Cisza

Też uważam PO za o wiele groźniejszą siłę polityczną. Czy w związku z tym nie lepiej jest z całą energią atakować Platformiaków, a dać spokój SLDowcom?

Ja się nie zgadzam z tym, że jest to partia centrowa. Bez przesady.

Lewica zawsze powinna walczyć o prawa mniejszości.

autor: Piotr Kuligowski, data nadania: 2008-01-06 18:40:20, suma postów tego autora: 620

Senyszyn

Wiesz, Senyszonowa to nie jest osoba z mojej bajki, wprost przeciwnie uwazam, ze poprzez forme wyrazanych tresci raczej szkodzi lewicy. Nawet gdy miewa racje. Po prostu - nie bez wlasnej winy - zostala zaszufladkowana jako oszolomka.

autor: Kautsky, data nadania: 2008-01-06 18:44:56, suma postów tego autora: 420

@ Piotr Kuligowski

prawa mniejszości tak - ale w pierwszej kolejności prawa ekonomiczne pracowników. Zwłaszcza w Polsce.

autor: worek, data nadania: 2008-01-06 20:16:35, suma postów tego autora: 123

Piotrze Kuligowski

Analizując "dorobek" SLD, a więc okupację Iraku, masowe (re)prywatyzowanie, cięcia w wydatkach socjalnych, liberalizację Kodeksu Pracy, ustawę lokatorską Blidy nie polemizowałbym nawet z twierdzeniem, że SLD to po prostu prawica...

autor: RRRadykał, data nadania: 2008-01-06 21:35:32, suma postów tego autora: 1084

Świetny post

Hej,

Rewelacyjny post :)

Post z papugą faktycznie idealnie się nadaje do sparafrazowania i określenia naszej polityki - LiDowców jak widać szczególnie :)

Pozdr.

autor: Majrys, data nadania: 2008-01-07 00:27:08, suma postów tego autora: 230

RRRadykał

Kierownictwo SLD jest do d*py i fakt ten nie podlega dyskusji. Jednakże trzeba pamiętać, że w "dołach" tej partii działa wielu ideowych lewicowców, których nie należy opluwać.

A za "dorobek" SLD jest w dużej mierze odpowiedzialny jeden z największych polskich liberałów - Leszek Miller.

autor: Piotr Kuligowski, data nadania: 2008-01-07 16:04:16, suma postów tego autora: 620

Kautsky,

Politycy SLD nie muszą używać nadętych i pustych określeń typu "hegemoniczny dyskurs". Więcej: unikają ich, bo wiedzą, że kompromitowałoby to ich w odbiorze potencjalnych wyborców. Wystarczy, że sponsorują specjalistów od krytykowania tego "dyskursu".

autor: ABCD, data nadania: 2008-01-07 14:48:18, suma postów tego autora: 20871

Piotrze Kuligowski

W dołach SLD działa jeszcze trochę lewicowców (z tym wielu to bym nie przesadzał, zdecydowana większość uciekła już dawno), których zdanie mają w d... nawet struktury powiatowe. Ja tym ludziom po prostu współczuję i apeluję do nich aby dali sobie spokój ze zwracaniem SLD na lewo, bo to praca bezproduktywna i daremny wysiłek.

autor: Cisza_, data nadania: 2008-01-07 17:30:35, suma postów tego autora: 2083

Cisza

Moim zdaniem bardziej bezproduktywnym pomysłem jest zakładanie nowej partii lewicowej. Takie działanie byłoby tworzeniem nowych, zupełnie niepotrzebnych podziałów na polskiej lewicy, która i tak notabene jest niesamowicie skłócona. Powiedz mi, co za sens ma zakładanie setnego ugrupowania, w skład którego wejdzie trzech ludzi i pies? Bo moim zdaniem to nonsens...

autor: Piotr Kuligowski, data nadania: 2008-01-07 19:06:27, suma postów tego autora: 620

zajebiste:-)

norweska błękitna, która "usycha z tęsknoty za fiordami" - dawno nie widziałem tego skeczu;-))

polska "socjaldemokracja" usychająca z tęsknoty za prl też daje radę...

autor: tyvodar legocki, data nadania: 2008-01-07 21:09:36, suma postów tego autora: 849

Piotrze Kuligowski

Dlaczego w imię "jedności" miałbym bratać się z Olejniczakiem czy Borowskim i należeć z nimi do tej samej formacji polit., bo nie łudźmy się że będę miał w niej kiedykolwiek nawet 1/10 tego głosu i wpływu co oni. W SLD może być nawet i 100 Piotrów Kuligowskich, ale jak 1 Olejniczak powie dosyć, to byle powiatowy aparatczyk raz dwa zamknie im usta. Dlatego albo zostaniesz cynicznym karierowiczem, albo latami będziesz tkwił na dole i wkurzał się na kierownictwo partii, które jest do d...

autor: Cisza_, data nadania: 2008-01-07 20:13:38, suma postów tego autora: 2083

Cisza

Cynicznym aparatczykiem nie zostanę na pewno. Natomiast nie zgadzam się z argumentem, iż gdyby w SLD czy LiDzie było 100, 200 czy 1000 socjalistów, to kierownictwo dałoby radę zamknąć im usta. Przecież Olejniczak nie jest aż tak głupi, by z szeregów partii wywalać zbyt lewicowych ludzi! Jeśli formacja taka jak SLD chce przetrwać na polskiej scenie politycznej to nie może z jednej strony utrzymywać neoliberalnego dyskursu, a z drugiej mizdrzyć się do pracowników i związków zawodowych. Poza tym zauważ, że młodzieżówka Sojuszu jest bądź co bądź troszkę bardziej ideowa niż sama partia. Młodzi socjaldemokraci często nie zgadzają się z działaniami kierownictwa SLD i nie sądzę aby robili to na pokaz. Zresztą, jeśli masz ochotę, rzuć okiem na mój artykuł o FMSie:
http://www.socjalizm.org/content/view/469/33/
Poza tym pamiętaj, że SLD to formacja wielonurtowa, chociaż socjaliści są w niej dość mocno dyskryminowani (głównie dlatego, że jest ich zbyt niewielu). Dlatego partię tę z marrazmu podnieść może tylko napływ pracowitych i ambitnych ludzi o uczciwie lewicowych poglądach.
Pozdrawiam

autor: Piotr Kuligowski, data nadania: 2008-01-08 12:10:15, suma postów tego autora: 620

Dodaj komentarz