Komentarze czytelników portalu lewica.pl Komentarze czytelników portalu lewica.pl

Przejdź do menu

Komentowany tekst

Prawdziwie "rewolucyjny" 1 maja

Komentarze

Dodaj komentarz

Cisza,

W jednym zgoda: korzenie SLD i Labour Party to zupełnie co innego. Jednak działanie lewicowców wewnątrz organizacji ze zbiurokratyzowanym kierownictwem nie musi koniecznie oznaczać SLD - szczerze mówiąc pisząc tę notkę miałam o wiele bardziej na myśli współpracę ze strukturami OPZZ i innych związków zawodowych. Która ma o wiele większe szanse sukcesu i w o wiele większym stopniu może przybliżyć pracownikom idee lewicowe, niż tworzenie kilkuosobowej grupki świadomie izolującej się od większości polskiego ruchu pracowniczego.

Powoływanie się jednak na odmienność korzeni obu partii niekoniecznie musi nas prowadzić do wniosku, że przenoszenie doświadczeń brytyjskich na polski grunt jest całkowicie nietrafione. Bo i co z tego, że Labour Party czy francuska Partia Socjalistyczna mają imponującą tradycję, skoro na dzień dzisiejszy ich liderzy mają tę tradycję w przysłowiowym głębokim poważaniu i w związku z tym nie ma ona absolutnie zadnego wpływu na obecną kondycję tych partii?

autor: Rosa, data nadania: 2008-04-02 11:25:25, suma postów tego autora: 102

.

pracownicy zrzeszeni w OPZZ nie istnieją?

autor: LO, data nadania: 2008-04-02 12:02:22, suma postów tego autora: 142

***

Dlaczego mieliby nie istnieć?

autor: Rosa, data nadania: 2008-04-02 16:10:22, suma postów tego autora: 102

...

To było pytanie do ciszy...

autor: LO, data nadania: 2008-04-03 14:31:52, suma postów tego autora: 142

LO

Istnieją, ale niemal na pewno nie będzie ich na pochodzie po pierwsze dlatego, że to nieliczna mniejszość, po drugie dlatego, że 1 maja to pokaz biurokracji OPZZowskiej, a nie szeregowych członków związku. Czy w ostatnich latach była na OPZZowskim pochodzie jakaś większa grupa ludzi rzeczywiście z zakładu pracy? Co najwyżej pojedyncze osoby, 95% uczestników to aktyw z biur OPZZ oraz działacze SLD z przyległościami.

autor: Cisza_, data nadania: 2008-04-03 18:30:24, suma postów tego autora: 2083

...

można zadać też następujące pytanie: ilu członków OPZZ niewie nawet ze nalezy do związku a składki są odprowadzane z pensji, bo o takich machinacjach nawet słyszałem. Ale jeśli krytyka OPZZ ma oznaczać zostawienie tych ludzi na lodzie to ja takiej krytyki niepopieram. Niemożliwe jest zjednoczenie wszystkich aktywnych robotników w jednym związku. dlatego popieram działalność w różnych związkach

autor: LO, data nadania: 2008-04-04 12:41:13, suma postów tego autora: 142

.

Przeczytałem włąśnie stanowisko LA w sprawie pierwszego maja, w którym Zabraniacie pokazywać się tam organizacjom z flagami z sierpem i młotem. Z tego co słyszałem jesteś znawca rewolucji hiszpańskiej. Wiesz pewnie jaką symboliką posługiwało się POUM - główny sojusznik CNT i FAI - oraz pod jakim słuzył w milicji Eric Arthur Blair, który wydawnictwa POUM mimo swojego krytycyzmu wobec ZSRR i stalinizmu zachował do końca zycia...

autor: LO, data nadania: 2008-04-12 09:53:46, suma postów tego autora: 142

Dodaj komentarz