Komentarze czytelników portalu lewica.pl Komentarze czytelników portalu lewica.pl

Przejdź do menu

Komentowany tekst

Polityczna schizofrenia?

Komentarze

Dodaj komentarz

dno

"Może i nie jestem historykiem (...)". Przyzwoitość wymagałaby postawić w tym miejscu kropkę.

autor: PAmborski, data nadania: 2009-09-19 07:34:34, suma postów tego autora: 60

Oddaje się Cześć konkretnym osobą

Ja jestem historykiem i wiem że nie wszyscy komuniści/PPRowcy/ALowcy Warszawscy przystąpili do powstania,w tym wypadku mamy doczynienia z bojownikami AL/PPR którzy padli w walce i należy im się szacunek ze strony lewicy.

autor: czerwony93, data nadania: 2009-09-19 12:45:19, suma postów tego autora: 2783

Można być socjalistą i fanem pis...

Więc można być miłośnikiem PPS i oddawać hołd kierownictwu AL ;-)
Krytykować SLD za brak lewicowości, samemu głosując na ultrakatolskich narodowych socjalistów bezwzględnie zwalczających ostatnie lewicowe akcenty na polskich ulicach. Wszystko można. Historykowi osobę w liczbie mnogiej pisać przez "ą" też...

autor: Teutonic, data nadania: 2009-09-19 14:53:20, suma postów tego autora: 333

No, i taki jest poziom tutejszych "dyskusji"

Nie trzeba ani Czterech Liter (mego "ulubieńca") ani przemądrzałków z różnych przeogromnie lewicowych efemeryd, wogóle nic nie trzeba więcej, niż jest, aby uznać, że ten portal jest do...

autor: Staruszek, data nadania: 2009-09-19 15:31:22, suma postów tego autora: 206

Kiepski text

Neosanacyjne popłuczyny w PPS,nic dziwnego ze mają kontakty z PIS.Nie widze nic złego w czczeniu powstańców AL którzy polegli broniąc ludzi przed siepaczami SS

autor: guevarysta, data nadania: 2009-09-19 15:34:22, suma postów tego autora: 788

pseudoproblemy

Szkoda, że MS zaczyna się pałać uprawianiem polityki historycznej. Myślałem, że to działka ich starszych towarzyszy z PPS. Napędzą sobie tylko kolejnych wrogów :( Poza tym zaczyna mnie niepokoić, że wpisali się tym samym w to czego lewica nie powinna była nigdy robić, a więc zajmować się pseudoproblemami, do których bez wątpienia zaliczyć należy obchodzenie rocznic, wydawanie stanowisk na ich temat czyli jednym słowem uprawianie polityki historycznej.

autor: tomzek, data nadania: 2009-09-19 15:55:05, suma postów tego autora: 152

Grzesiu

jesteś niereformowalny:)

autor: maciej stanczykowski, data nadania: 2009-09-20 01:20:43, suma postów tego autora: 899

Kolejny dobry artykul

Prosze sie nie przejmowac krzykaczami, bardzo dobrze postawione pytanie w artykule, najlepszy blog na lewica.pl gratuluje. :)

autor: socjalpatriota, data nadania: 2009-09-20 11:22:13, suma postów tego autora: 471

Brawo MS

Wyjątkowo zgadzam się z polityką historyczną PPS-MS.

autor: Kautsky, data nadania: 2009-09-20 21:53:37, suma postów tego autora: 420

tak z ciekawości

to czym się przejawia ta "gratuluje" polityka historyczna MS?

autor: maciej stanczykowski, data nadania: 2009-09-21 12:51:20, suma postów tego autora: 899

grzesiu

swoją drogą dziwi mnie twoje zdziwienie. Oto zjawiła się grupa której wcześniej nie udało się założyć swojej partii więc pomyślała że sobie za obietnice kasy z Róży kupi partie i jak pokazała konferencje warszawska na której żeby wsadzić MS do kandydatów na kongres sfałszowano całą konferencje się udało. Grzesiek jak ty spodziewasz się po ludziach którzy swoją organizację zbudowali na niedemokratyczności, kłamstwie i manipulacji że zbudują PPS to wybacz.

autor: maciej stanczykowski, data nadania: 2009-09-21 15:43:13, suma postów tego autora: 899

Nie Maćku

niestety nie spodziewam się , widzę obserwuję komentuję , tyle jeszcze mogę , sobie mogę mieć do zarzucenia tyle ze pozwoliłem (nie sam niestety) na sprzedanie sztandaru za ułudę . Pocieszający jest fakt , ze każde dziecko prędzej czy później nudzi się zabawką , a PPS nie będzie jeszcze długo partią parlamentarną , nie będzie stanowić realnej władzy , więc i te domniemane pieniądze szybko się skończą , a znudzeni demagodzy pójdą obrażeni gdzieś dalej. Kiedyś myślałem ze koło 2002 jako PPS osiągnęliśmy polityczne dno , ale teraz widzę jak myliłem się w tym osądzie bo oprócz dna są jeszcze trzy metry mułu .
PPS to partia zahartowana w różnych próbach dobicia , skądinąd dziwne to żeby dobijać organizację silną tylko swoją historią , nie dobił nas Kwaśniewski , Oleksy z Dyduchem więc i młodzież nie da rady.
Wiadomo ze partia to organizm żywy , zmienny ale na pewien rodzaj zmian zwłaszcza ideologicznych nie powinno być przyzwolenia .

autor: Padre81, data nadania: 2009-09-21 17:57:11, suma postów tego autora: 94

raz

podprowadziliśmy sztandar PPS przed SLD to możemy i drugi raz:) oczywiście żart ale żeby być PPSem trzeba się tego nauczyć. Trzeba czuć tą lewicowość ten klimat. Mnie tego nauczył Ikonowicz z Miżejewskim a ich kto ma nauczyć? Ilnicki? wolne żarty:)

Ale masz racje znudzą się po pierwszych wyborach samorządowych albo jak róża przestanie płacić za wycieczki obozy i pizze.

autor: maciej stanczykowski, data nadania: 2009-09-21 20:03:31, suma postów tego autora: 899

Macie rację, Tow. Nowicki,

to swoista schizofrenia. Powinni oddawać cześć tylko KPP-PPR i nie byłoby problemu. To oni bowiem przepędzili na cztery wiatry kapitalistów, obszarników, fabrykantów, a klechom pokazali, gdzie ich miejsce. To oni przeprowadzili reformę rolną, zlikwidowali analfabetyzm, bezdomność, podnieśli z ruin kraj już wolny od kapitalistycznego barbarzyństwa. To są orawdziwe zasługi. A czczenie kogoś tylko dlatego, że padł ofiarą stalinowskich represji zakrawa mi na kiepski dowcip. Pużak był zresztą jednym zprzywódców "państwa podziemnego", które zwalczało Władzę Ludową, a więc także wszelkie postępowe zmiany przez nią wprowadzane. Wielu PPS-owców, którzy byli agentami burżuazji przed wojną pozostali nimi również po wojnie, służąc wiernie ciemiężycielom ludu. Nic dziwnego, że w 1995 r. Wałęsa odznaczył pośmiertnie Pużaka Orderem Orła Białego. Zaiste zasłużony był to antykomunista.

autor: fancom, data nadania: 2009-09-22 13:22:07, suma postów tego autora: 1427

Bracie fancomie,

zaiste bogowie z Ozirisem na czele posługują się palcami Twemi podczas pisania postów. Możemy być spokojni o przyszłość dobrego imienia Partyi naszej po odejściu z tego antykomunistycznego padołu łez i cierpienia.
Utrwalacze Polski Ludowej

autor: Czerwony, data nadania: 2009-09-22 16:02:00, suma postów tego autora: 111

...

Ach sentymentalnie się zrobiło , więc z pozdrowieniami dla miłośników lat minionych , w ramach komentarza mała pioseneczka...

Chłopcy z SB - choć posiwiałe skronie
Jan Krzysztof Kelus
1977
do melodii hymnu hitlerowskiego S.A.
"Die Fahne hoch"

Chłopcy z SB - choć posiwiałe skronie,
wciąż wielu z nas pamięta tamte dni:
gdy każdy człowiek drżał, jak w nocy zabrzmiał dzwonek,
słowo UB otwiera wszystkie drzwi.
Nie pędzą w noc już czarne citroeny,
skórzany płaszcz zastąpił zamszu brąz.
Cichutko rusza fiat i pachnie krem Polleny,
Szetlandzki golf i teczka Jamesa Bond.

Nie ślady kul, historie komunardów,
lecz zwykła troska dzisiaj zbija z nóg
w budżecie MSW dwadzieścia tkwi miliardów,
za wszelką cenę musi istnieć wróg.
Niełatwo dziś jest wynajdywać wroga,
żydowski pucz nie zdarza się co dzień.
Przyjdź wodzu, wreszcie przyjdź - i jak Mieczysław Moczar
wskaż albo stwórz znów wroga dla SB.

autor: Padre81, data nadania: 2009-09-23 13:56:51, suma postów tego autora: 94

o rany

Wyjątkowo ciężki przypadek dogmatyzmu...

autor: wpadla bomba do piwnicy, data nadania: 2009-09-24 11:10:28, suma postów tego autora: 487

...

Tak Bombo jedni nazwą to dogmatyzmem , inni wyklarowanymi poglądami , oczywiście wszyscy możemy rozpłynąć się w para-lewicowej poprawności , mówić jednym głosem , myśleć jedną myślą być jednym organizmem , czyż nie o to od przeszło 150 lat nam chodzi?

autor: Padre81, data nadania: 2009-09-24 16:23:20, suma postów tego autora: 94

smutne to wszystko

Zgadzam się, że PPS wielokrotnie przechodziła trudne momenty i wychodziła z nich obronnie. Sytuacja w Partii nigdy nie była tak trudna. Ciągłe procesy sądowe o przywództwo, coraz luźniejszy stosunek do statutu i coraz mnie wyrafinowane metody pozbywania się opozycji wewnątrzpartyjnej nie pozwalają na minimalny optymizm. Oleksy i spółka to mały pikuś w porównaniu ze spółdzielnią, która teraz powstała w PPS. Coraz bardziej zastanawiam się czy w tej sytuacji wyprowadzenie sztandaru nie byłoby najlepszym rozwiązaniem. Tylko zawsze istnieje zagrożenie, że znajdzie się jakiś Bubel lewicy, który zarejestruje ponownie partię i będzie ją traktował jako metodę nagłośnienia dla siebie samego. Tak źle i tak nizbyt dobrze. Jednym słowem zmiana kroplówki i dalsza wegetacja z przerwami na eksperymenty.

autor: Tow. Czesław, data nadania: 2009-09-25 10:44:05, suma postów tego autora: 80

cd.

Podobno na wczorajszej Radzie Naczelnej spółdzielnia stworzona przez MS i nieliczną grupkę starszego pokolenia "zagospodarowała" wszystko. Stosunek do najnowszej historii Polski był bardzo podobny jak w komentowanym tekście.
Chyba pacjent pod kroplówką przejdzie chirurgiczną operację odcięcia pewnych części ciała.
Ciekawe jest, że zaniki pamięci pewnych osób biorących udział w tej rozgrywce są tak duże, że nie pamiętają jakiej koncepcji politycznej poświęcili większość swego życia.

autor: Tow. Czesław, data nadania: 2009-09-27 15:08:24, suma postów tego autora: 80

Uważam

Tow Czesławie, że wasze prognozy są chybione. Kiedyś członkowie Rady Naczelnej PPS po obradach wracali do domu bądź nocowali w mieszkaniach towarzyszy a dziś nocują w hotelach Campanile:)

Tow Czesławie która lewicowa partia może się tym pochwalić. Ja się pytam? :)

autor: maciej stanczykowski, data nadania: 2009-09-28 11:12:54, suma postów tego autora: 899

może i racja

zamiast spłacać zadłużenie można rozbijać się po hotelach. Może po stacie kolejnej niezłej miejscówki PPS przeniesie się do Mariotta. Matka Boska Luksemburgska wspomaga swych wyznawców. Pytanie tylko jak długo i czy nie będzie potrzeby zmiany znaku firmowego. A staruszkom zostanie jedynie hotel na Rozbrat i kajanie się wielkiemu bratu. Ale czy to życie?
Czy może wegetacja?
Mniejsza o większość. A swoją ścieżką - fajnie w ekskluzywnym hoteliku ze szklaneczką whysky i kubańskim cygarem pogadać o wzniosłych ideałach.:)

autor: Tow. Czesław, data nadania: 2009-09-28 13:20:45, suma postów tego autora: 80

Kiepski text

Czwartacy bili się dzielnie podobnie jak Międzynarodowa Żydowska Brygada AL czy pluton ŻOB/AL .Szacunek im za to !!!!

autor: polak17, data nadania: 2009-10-02 13:49:56, suma postów tego autora: 1323

...

Czytam sobie właśnie wspomnienia towarzysza Światło spodziewajcie się niebawem dalszych "dogmatycznych" sanacyjnych popłuczyn z mojej strony , ideowi towarzysze politycznie poprawni.

autor: Padre81, data nadania: 2009-10-04 17:54:04, suma postów tego autora: 94

...

Tow. Czesławie już byłą brana pod uwagę i to całkiem poważnie zmian znaku PPS , na coś bardziej nowoczesnego to jest na gwiazdora MS , zobacz materiały z wyborów do EU.

autor: Padre81, data nadania: 2009-10-04 17:56:07, suma postów tego autora: 94

zmiana symbolu

Tak Padre81, też to zauważyłem. W tej sprawie dzwoniłem do prominentnego działacza PPS starszego pokolenia. Oświecił mnie, że zmiana jak to nazwał "logo" wynika z potrzeb kampanii wyborczej. Nie trudno chyba się domyśleć o jakie potrzeby chodziło.
Co do zmian symboliki, trzeba stwierdzić że co pewien czas przychodzi jakiś inowacyjny wizjoner i zaczyna bawić się w twórce nowych symboli, Dziwi, że dotychczasowi twórcy tych nowinek z reguły nie są artystami plastykami. Znacznie rozszerza to krąg profesji na których każdy Polak się zna z medycyny i polityki na sztukę.

autor: Tow. Czesław, data nadania: 2009-10-05 08:41:16, suma postów tego autora: 80

Warto zobaczyć

http://www.ckz_pps.republika.pl/index.html

autor: Angka Leu, data nadania: 2009-10-07 10:45:26, suma postów tego autora: 3102

Dodaj komentarz