Komentarze czytelników portalu lewica.pl Komentarze czytelników portalu lewica.pl

Przejdź do menu

Komentowany tekst

Rafalala rules !

Komentarze

Dodaj komentarz

Myślę że bohater wpisu, jeżeli chce bronić swojej godności,

w pierwszej kolejności powinien zmienić zawód. Trudno mówić o "godności" w przypadku męskiej prostytutki.

autor: west, data nadania: 2014-08-07 19:24:23, suma postów tego autora: 6709

...

Jestem w stanie zrozumieć reakcję Pana Rafalali w studio Polsatu, bo rzeczywiście nikt nie chciałby być "odhumanizowany" (nawet męska prostytutka z problemami psychoseksualnymi), ale już zachowanie tego chorego i zagubionego człowieka względem Pana Krzysztofa było NIEDOPUSZCZALNE. Zamawiając usługę przez telefon powinien jasno określić swoją orientację seksualną, swój transseksualizm, a może i nawet swój sposób zarobkowania, aby człowiek wynajmujący mieszkanie miał pełną jasność, komu to mieszkanie wynajmuje i podjął decyzję, zgodną ze swoim światopoglądem i poglądami na te sprawy.

autor: konserwatysta, data nadania: 2014-08-08 01:14:35, suma postów tego autora: 108

Ło,matko,bosko,gejowsko,a,nawet,tranwestycko...

Muszę cię "zbesztać z błotem" (twój cytat), bo ten wpis to pokazówa rozchwiania emocjonalnego po zażyciu Cedwahapięćoha lub innej marychy albo i LSD.
Wiem, że na lewica.pl są różne kąciki tematyczne: feministyczne, palestyńskie, żydowskie, więc muszą być też gejowskie i lesbijskie. Ino czymu ty jesteś tutaj sztandarem tej tranwestycji? Ze twoją nędzną polszczyzną i znajomością języków na poziomie średniowiecznego Włocławka. Jak napiszesz "rules" to już jesteś "wypad"?

Ta Rafalala to jeszcze jedna niedorobiona celebrytka, która na laniu po mordzie innych palantów chce wypłynąć i zarobić. Nie masz być z czego dumny. Kiedy Kurwin trzepnął Boniego, to było faux pas, a kiedy tranwestytka, to już jest "rules"?

"Niech każda przegięta, bita polska ciota zobaczy, że można i trzeba bronić swojej godności". Ja się pochlastam, Pałuk. Albo pęknę.
.

autor: Hyjdla, data nadania: 2014-08-08 01:32:03, suma postów tego autora: 5956

***

kurcze, weast z konserwatysta muszą się teraz podzielić sie nowym nickiem - ja proponuję im dulską

autor: nikyty, data nadania: 2014-08-08 04:35:11, suma postów tego autora: 3572

Tym vs. Moim

Dla mnie to jest Mój Kraj
Dla autora to ten kraj.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-08 11:36:10, suma postów tego autora: 3207

Stara, znana zasada

fizyki mówi, że każdemu działaniu towarzyszy przeciwdziałania równe co do wielkości, lecz przeciwnie skierowane.
W życiu społecznym ona też obowiązuje, lecz lekko zmodyfikowana. Przeciwdziałanie może być znacznie silniejsze.

Być może zbyt szybko nasze społeczeństwo zostało poddane ostrej propagandzie prohomoseksualnej?
Słów "propaganda prohomoseksualna" używam świadomie, gdyż w moim przekonaniu różne parady wolności nią są nawoływaniem do tolerancji, dając jednocześnie okazję do aktywizacji środowisk nawet niekoniecznie konserwatywnych, ale przegranych tego "wyścigu szczurów".
Zawsze tak postępują rządy: w ten, czy inny sposób wskazują winnych nędznego życia jakiejś grupy, najgłupsi przyjmują to za prawdę i te grupy atakują, a rząd zaciera ręce, bo o ich celowych, niekorzystnych dla całego społeczeństwa działaniach, się nie mówi.

autor: cetes, data nadania: 2014-08-08 11:36:50, suma postów tego autora: 633

Jej perfekcyjność&zmanierowany gej

To Robotnik&Kołchoznica Nowej Kulturowej Łże Lewicy.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-08 11:38:35, suma postów tego autora: 3207

Znam dobrze LGBT i uwierzcie mi: NIE MA INNYCH !!!!

Polsce są nie tylko wielkomiejscy, bogaci i bezpieczni geje i lesbijki.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-08 11:42:46, suma postów tego autora: 3207

Hyjdla

G.E.N.I.A.L.N.Y K.O.M.E.N.T.A.R.Z !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-08 11:46:33, suma postów tego autora: 3207

:)

Hyjdla napisała już właściwie wszystko na temat tego wpisu, ale to jest wspaniałe po prostu:)
Jest tu wszystko co najlepsze, począwszy od "rules" w tytule poprzez "krwiożerczy fanatyzm religijny przez który nie chce się wracać do tego kraju", Polskę jako "środek Europy", znajomość języków (chodzi pewnie tylko o angielski, a nie żadne obce języki) przez człowieka, który ma poważne problemy z polskim, "Ci (wielką literą) wykształceni", a skończywszy na "małomiasteczkowym Włocławku".

Więcej takich działaczy, a korwinsyny dalej będą "besztać z błotem" lewicę.

PS. W ogóle to stało się coś "bardzo ważnego" czym internetowe brukowce będą żyły przez następny tydzień? Bo na szczęście nic nie wiem. I kim jest JP (zawsze znałem to jako zamiennik chwdp) Rafalalala (!). Chociaż może lepiej, żebym tego nie wiedział...

autor: Gayetsky, data nadania: 2014-08-08 13:01:20, suma postów tego autora: 181

Hyjdla

Autor pisząc że zna języki nie miał bynajmniej na myśli zdolności lingwistycznych chodziło raczej o.... (chyba się sama domyślasz ;-)

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-08 15:44:14, suma postów tego autora: 3207

Rafalala Ikonowiczem LGBT !!!!

jw.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-08 15:49:30, suma postów tego autora: 3207

hyjdla, cud

Komentarz Hyjdli ... jak zawsze dziwaczny, niezrozumiały i mający pokazać jakąś jej ludowość, zwykle jednak prześmiewczą. Czy to jednak nie wyśmiewanie ludowości ?

Autorka komentarza powinna się jaśniej odnieść do sprawy zamiast używać takich bełkotliwych snów.Pytanie, po co ?

autor: tomasz_rysz, data nadania: 2014-08-08 16:16:58, suma postów tego autora: 1704

Heh...

Cyt: "Dumny jestem w Rafalali ! Dumny jestem, że nie daje sobie w kaszę dmuchać, że nie jest bezbronną ofiarą, że odważnie broni swojej godności."

Jakiej godności?:)

autor: Speedway, data nadania: 2014-08-08 22:41:38, suma postów tego autora: 164

Tralalala

Nie widzę powodu popierania transsekualnego/ej matoła/łki tylko dlatego, że nawrzucał(a) katolskiemu matołowi.

autor: szczupak, data nadania: 2014-08-09 15:46:31, suma postów tego autora: 3747

Cudziku - nie wątpię że dobrze znasz, w końcu albo korzystasz z ich usług

albo jesteś jednym z nich :P

autor: szczupak, data nadania: 2014-08-09 15:47:52, suma postów tego autora: 3747

speedway

każdy broni organizacji do której należy, pytanie dlaczego Pałucki nie może bronić transseksualistki ?

Jeśli każdy człowiek ma godność, to ma ją również transseksualista. To raczej prześmiewczy konserwo-faszyści mogą twierdzić, ze niektórym godność nie przysługuje

autor: tomasz_rysz, data nadania: 2014-08-09 21:02:53, suma postów tego autora: 1704

szczupak - twoje komentarze pokazują jakim małym...

...człowieczkiem jesteś.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-10 11:19:04, suma postów tego autora: 3207

Cudzie szanowny,

liczy się to, że nie przeczysz ;)

autor: szczupak, data nadania: 2014-08-10 22:43:30, suma postów tego autora: 3747

Sprawa transeksualnego terroru Raffaeli

stawia pytanie:

czy nie czas już na moratorium na zmianę płci?

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-11 10:22:46, suma postów tego autora: 3207

Przemoc Rodzi Przemoc

Bij LGBT to nowe Precz z Komuną !!!

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-11 14:38:15, suma postów tego autora: 3207

Cóódok, szczupak ma rację.

Niewyparzonego i nieortograficznego języka używasz na forach, w sypialni już nie, bo to nie po bożemu? Prawda? Ino co na to małżonka? Tyż códaczna?

ryszu_tomaszu... pisząc "każdy broni organizacji do której należy, pytanie dlaczego Pałucki nie może bronić transseksualistki ?" to ja się tak ludycznie i na ludowo spytam: We której organizacji zarejestrowanej sądownie zgrupowani są transseksualistki a nawet transeksualistki? Jakoś nie słyszałam...
Tak, "każdy człowiek ma godność, to ma ją również transseksualista". Zgoda. Ale "prześmiewczy konserwo-faszyści" (czyli m.in. Hyjdla) nie popierają agresji gdzie baba z siusiakiem wali innego fiuta.

Zgadzam się z cetesem, a szczególnie tym fragmentem Jego wpisu:
"Słów "propaganda prohomoseksualna" używam świadomie, gdyż w moim przekonaniu różne parady wolności (...) są nawoływaniem do tolerancji, dając jednocześnie okazję do aktywizacji środowisk nawet niekoniecznie konserwatywnych, ale przegranych tego "wyścigu szczurów".
Takimi "przegranymi szczurami" są zarówno Pałuk jak i jego Perfekcyjność.
Nie tędy droga. A jaka? Nie wiem, nie jestem perfekcyjnością i swoich racji nigdy nie dochodziłam pięścią...
.

autor: Hyjdla, data nadania: 2014-08-11 23:03:22, suma postów tego autora: 5956

Udezerz w stół a szczupak odezwie się na pewno

Nie mam nic do ukrycia bo wielokrotnie pisałem na tym portalu, że homoseksualizm to zarówno awangarda neoliberalizmu jak i jego V kolumna.

Gdybym był gejem nie podcinał by gałęzi na której siedzę.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-12 10:41:34, suma postów tego autora: 3207

Kapitalizm = homoseksualizm

jw.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-12 13:27:18, suma postów tego autora: 3207

Hyjdla

Ja nie siedzę w familjoku i krupników nie warze tylko walczę o prawa robotników stąd ten język i ortografia.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-13 10:54:07, suma postów tego autora: 3207

Pamiętacie to?

Zgadzam się z konserwatystą.

autor: A.Warzecha, data nadania: 2014-08-13 19:41:18, suma postów tego autora: 2743

Nie chciałem wiedzieć się o co chodzi,

ale niestety się dowiedziałem.
Obie osoby sprawiają, że oglądający jest zażenowany, że ich ogląda, ale nawet zabawne jak żołnierz wyklęty chowa się za redaktorką, bo się boi, że w ryja od transwestyty dostanie.

autor: Gayetsky, data nadania: 2014-08-13 23:07:41, suma postów tego autora: 181

Zobaczcie ile energi&czasu poświęcamy na komenty

A w tym czasie mogliśmy założyć związek zawodowy i wywalczyć prawo do bloga dla co radykalniejszych komentatorów.

A tak korwinizm (swoi dają swojaką) pełną gębą.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-14 12:22:51, suma postów tego autora: 3207

Jestem zmęczony tym krajem

J’accuse o nadużycie autora emocjonalnego tekstu . Nie ma się co męczyć . To nie Polska zmienia się na gorsze sama z sibie . To nachalna propaganda pseudo seksualna powoduje naturalna reakcje obronną . I nie ma co szarpać lewicy o stosunek do LGBT . Lewica zacjowuje się wiecej niz poprawnie . Celem lewicy jest walka klasowa o przekształcenia własnościowe i stosunki społeczne . Od czasu Manifestu Komunistycznego potępiono małzenstwo z punktu widzenia relacji miedzy małżonkami , co wynikało z obowiązującego wtedy Kodeksu Napoleona i dominacji mężczyzny , ale w żadnym kraju po 1917 roku nie deklarowano totalnego odwrotu od zwiazkow małżeńskich , czy preferowania innych zachowań seksualnych . Lenin miał soje upodobania , ale z Krupską pzostał do końca . Aleksandra Kołłontaj była znana i tolerowana za swój temperament , ale nikomu z ówczesnej Rady Komisarzy Ludowych , z Leninem włącznie , nie przychodziło do głowy , żeby propagować ten wzór . Wspominała podobno Klara Zetkin w liście do Karola Liebknechta o pomyśle Róży Luksemburg o założeniu z prostytutek Altony oddziału rewolucjonistek , ale pisała z trwogą , a nie z entuzjazmem . W ubiegłym stuleciu partie komunistyczne i robotnicze , z wyjątkiem Fidela Castro , preferowały pozornie tradycyjne wzorce . Linia podziału politycznego nie jest linia preferencji seksualnych i zamazywanie tego , to zwykła ściema . Osobiście nie znam wielu , pragnących identyfikować się ze znanym z paryskich barykad lewakiem , chwalącym się , że jako wychowawca w przedszkolu gdzieś tam nad Renem pomagał dzieciom poznawać różnice płci , nie szczędząc własnego ciało . I takiego faceta fetowała kilkanaście lat temu warszawka 1 A sami bohaterowie z audycji TVN, z których jeden robi szmal , opowiadając , że jest dziewczyną ? I pisanie , że obraził damą , a ta go polała . To tylko dwóch chłopów , z których jeden zarabia na polityce , a drugi na seksie . Zatem nie róbmy ściemy . Każdy z nas zna osoby o różnych preferencjach i ma swoje ulubione . Żaden jednak nie wpada na pomysł , żeby na tym robić kasę . kasę i tylko kasę . Dlatego naród , nie tylko ten prosty , widzi zakłamanie i obłudę .I wcale się nie zdziwie ,jeśli okaże się , że to ja jestem myślący inaczej . Miłych słów o lewicy , ale nie wszystko co na L lewicą jest . Dixi .

autor: qaduc, data nadania: 2014-08-14 18:46:07, suma postów tego autora: 296

qaduc

Niezłą masz orientację ;) Jednak zaskoczyło mnie Twoje zdanie, że Fidel propagował modele nietradycyjne. Z tego, co słyszałem, homoseksualizm nie jest na Kubie specjalnie dobrze widziany.

autor: V.C., data nadania: 2014-08-14 19:47:08, suma postów tego autora: 1123

"Swojaką" powiadasz, Cudziku?

Polska język trudna język?

autor: szczupak, data nadania: 2014-08-15 00:03:34, suma postów tego autora: 3747

VC

stanowisko kuby względem jej środowiska lgbt stopniowo ulega poprawie

autor: nikyty, data nadania: 2014-08-15 11:08:38, suma postów tego autora: 3572

Che uważał

homoseksualizm za rozrywkę znudzonych kapitalistów, albo tchórzy (oczywiście nie wiem czy miał rację, pewnie nie).
Jest scena w jakimś filmie o nim gdzie dwóch partyzantów rezygnuje z dalszej walki, a on pyta czy "któryś pedał jeszcze stchórzył".

autor: Gayetsky, data nadania: 2014-08-15 23:47:52, suma postów tego autora: 181

to może dla odmiany

porozmawiamy o prawach "leworękich"... Jest Ich wielu i mają swoje trudności ,np w prowadzeniu samochodu dla praworękich. Powinni organizować parady równości, bo podawanie ręki prawej wymaga dobre wychowanie,a to dla leworęcznych utrudnienie. Pisanie od prawej do lewej też jest dla Nich nieporęczne... Trzeba zmienić prawo i to natychmiast,bo unikanie odpowiedzialności za utrudnienia sporej populacji jest antydemokratyczne.Powinno się odgórnie wymusić zmianę wszystkich książek,czasopism na przyjazne dla leworęcznych,aby nie doznawali przykrości przy czytaniu o sobie ,a dzieci na siłę są uczone posługiwania sie sztućcami jak praworęczne. Dosyć dyskryminacji leworękich,zakładajcie stowarzyszenia. Unia da forsę na każde żądanie odmiennych.. Niech żyją odmieńce-normalnych do getta i po sprawie.

autor: bambosz0, data nadania: 2014-08-16 09:02:17, suma postów tego autora: 1835

..czy Rafalala

,dała z liścia lewą,czy prawą,bo nie widziałam zdarzenia...Ale dobrze, bo nie lubię chamstwa w żadnym wydaniu, również w obecnych TV z udziałem redaktorów,tranwestytów, prawicowców,katolików,krzyżowców,prawie intelektualistów "po studiach" i innych nie wymienionych.

autor: bambosz0, data nadania: 2014-08-16 09:13:40, suma postów tego autora: 1835

Apelujue o nie wikłanie lewicy w homo spory !!!

jw.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-16 14:28:20, suma postów tego autora: 3207

Homo (łac.) - Człowiek

Cudziku, odnośnie twojego komentu spytam jak żydowski biznesmen: "a czy to ma sens?"

autor: szczupak, data nadania: 2014-08-17 01:41:18, suma postów tego autora: 3747

Szanowny P.Szczupaku

...tak , teraz to HOMO,to takie mylące, bo czemu człowiek + seks, to gej... ano bo kiedyś człowiek,to był wyłącznie osobnik płci męskiej.Kobieta nie była człowiekiem, ale zaliczała się do LUDZI(czasami) ...bo facet z racji noszenia innych ubrań niż niewiasta ( czyli ta która nie wie ??? paradne)był podobno prawdziwym człowiekiem i wg. KK tylko On BYŁ godny pojąć Boskość właściwie.Jak widać jeden problem mamy załatwiony- jesteśmy wszystkie zaliczane do Ludzi.

autor: bambosz0, data nadania: 2014-08-17 16:29:21, suma postów tego autora: 1835

hyjdla

Pytosz Hyjdlo, w kierej organizacji zarejestrowanej sądownie zgrupowani są transseksualistki a nawet transeksualistki?

Nie słyszołaś ?

Ano KPH jest taka organizacja, tu o nie na wiki, skupia też transów. Poniżej cytat z Wikipedii:

"Stowarzyszenie zajmuje się przeciwdziałaniem dyskryminacji ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową w polskim społeczeństwie, organizowaniem akcji mających na celu przeciwdziałanie homofobii, transfobii oraz walką o prawa osób LGBT. Posiada status organizacji pożytku publicznego (OPP)."

Ale "prześmiewczy konserwo-faszyści" (czyli m.in. Hyjdla) nie popierają agresji gdzie baba z siusiakiem wali innego fiuta.

Jaka to agresja, jeśli jednemu i drugiemu z tym dobrze?


"Słów "propaganda prohomoseksualna" używam świadomie, gdyż w moim przekonaniu różne parady wolności (...) są nawoływaniem do tolerancji, dając jednocześnie okazję do aktywizacji środowisk nawet niekoniecznie konserwatywnych, ale przegranych tego "wyścigu szczurów".

Zgoda, dlatego trzeba szybko wprowadzić związki partnerskie czy inne formy związków homoseksualnych. Bo jeśli nie, to będzie trwała niekończąca się ustawka medialna rozważająca racje homoseksualistów i sojuszu konserwo-kibolo-korwinowskiego zamiast wprowadzenie reform socjalnych. Ergo, należy szybko problem zwiazków jednopłciowych rozwiązać, tak aby nie był on jednym z czołowych tematów zastępczych.

Oczywiście do tego potrzebne jest coś bardziej lewicowego niż SLD. Twój Ruch musiałby zdobyć 45% co najmniej ...aby te związki wprowadzić, a w następnych wyborach taki sam wynik musiałaby dostać koalicja na tyle socjalna, by wprowadzić planowanie gospodarcze i reformy socjalno-propracownicze

autor: tomasz_rysz, data nadania: 2014-08-17 19:42:01, suma postów tego autora: 1704

Dzięki PT Bambosz:

O to chodzi - odpowiednie dać rzeczy - słowo; a że znaczenia ewoluują...
Od razu notabene skojarzyło mi się to z Diogenesem z Synopy, który chodził w tłumie Ateńczyków krzycząc: "Szukam człowieka!"

autor: szczupak, data nadania: 2014-08-17 22:15:03, suma postów tego autora: 3747

Dobijcie z komentami do 100 !!!

Niech homofobiczny robal zobaczy co się liczy na lewicy.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-18 11:42:18, suma postów tego autora: 3207

Homo gazeto drobnomieszczaństwo

Doskonałą ilustracją tego samozawinionego braku wyrazistości był i pozostaje nieopanowany „wszystkoizm” „Gazety Wyborczej”: od Arki Noego po lewicę obyczajową, od neokoństwa po lekko zieleniejące ruchy miejskie.

Choć faktycznie nigdy po lewicę ekonomiczną, bo inteligencka wizja Zachodu jakoś najwyraźniej Marksa nie obejmuje.

http://www.krytykapolityczna.pl/felietony/20140818/wieczny-weimar

Wystarczy zamienić GW na lewica.pl i już mamy jedyną słuszną linię tego portalu.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-18 14:13:51, suma postów tego autora: 3207

wróciłem do kraju po wakacjach

ocochozi z tym rapalala?

autor: dr(e)s, data nadania: 2014-08-22 00:03:08, suma postów tego autora: 1539

Cud2

Nie odnajdujesz na lewica.pl przejawów lewicowości w sferze ekonomii? Współczuję. Jest taka książka Orwella 'I ślepy by dostrzegł'.

autor: V.C., data nadania: 2014-08-22 00:29:12, suma postów tego autora: 1123

V.C. hen hen w odległej galaktyce lat 90

było sobie pismo anarchistów Mać Pariadka (od rosyjskiego przysłowia: Anarchia Matką Porządku) to śmieszne pisemko propagowało wiele anarchistyczno wolnościowych modeli które dziś w całości przejoł neoliberalizm a w Polskiej zwulgaryzowanej wersji Janusz Korwin Mikke.

Podobnie jest z lewicowymi pomysłami ekonomicznymi na tym portalu albo utopia w stylu w imię wolności zakażemy strzeżonych osiedli i prywatnych przedszkół albo grzebanie się w Marksie i odgrzewanie niestrawnych i po 100 kroć skompromitowanych potraw z przed 100 lat.

autor: Cud2, data nadania: 2014-08-22 14:26:31, suma postów tego autora: 3207

Dr.es

tak "pokrótce" chodzi o spotkanie w telewizorni dwóch facetów, w tym jedna baba i to taka co bije. Nie wiem czy bije slabszych,ale zdania co do racji są podzielone; jedni twierdzą,że broniła (ł) godności (nie wiem ,czy babskiej, czy męskiej, czy innej jakiejś, bo był w kiecce damskiej)ale przyłożył podobno jak facet. A... jeszcze nie wiesz komu? no prowadzącemu program,czy zaproszonemu, Nie wiem dokładnie,( nie widziałam ,ale czytałam) ale moment ponoć był interesujący. Acha, ten w kiecce to właśnie Rafalala... Strach się spotykać w tej telewizji bo można oberwać za odmienne zdanie... Ciekawe, co na to Pani Grodzka? i Pan(?) Biedroń....

autor: bambosz0, data nadania: 2014-08-22 16:06:23, suma postów tego autora: 1835

Cud2

A propos: czy w czasach swej walki w "S" miałeś okazję poznać Marka Hołuszkę pseud. Hardy?

autor: V.C., data nadania: 2014-08-23 00:32:57, suma postów tego autora: 1123

bambosz

już taka tutaj była co czego sobie nie wymyśliła swoim zdaniem ogłaszała i licencja poetica bronila jej przed koniecznością obrony byle bzdury co jej w głowie wykluła

autor: nikyty, data nadania: 2014-08-23 20:34:48, suma postów tego autora: 3572

nikity

Msz może na myśli nanę? Co się z nią stało, że już tu nie pisuje?

autor: V.C., data nadania: 2014-08-24 08:58:26, suma postów tego autora: 1123

i wy lefycoffcy i ci z prawej

zajmijcie się swoimi rozporkami i innymi odtworami

zachowujecie się jak dzieci, widać nic innego lepszego do roboty nie macie

autor: dr(e)s, data nadania: 2014-08-24 21:14:45, suma postów tego autora: 1539

Dodaj komentarz